OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat som supporttekniker inom IT och vill fortsätta arbeta med det? Kan du tänka dig att både arbeta i Uppsala och i Stockholm? I så fall har vi tjänsten för dig.
Din nya tjänst
Ditt första uppdrag hos oss kommer att vara som supporttekniker på Uppsala universitet. Det är Sveriges äldsta universitet och de har över 7000 användare. De bedriver både forskning och utbildning av hög kvalitet inom en mängd områden.
Avdelningen för universitetsgemensam IT tillhandahåller verksamhetsdrivna, kvalitativa, säkra och effektiva gemensamma IT-lösningar för Uppsala universitet. Enheten för service och support ger stöd till anställda och studenter i IT- och telefonirelaterade frågor.
Uppdraget innebär att stödja enheten för Service och Support - supportgrupp Polacksbacken. Den huvudsakliga uppgiften är att fungera som problemlösare och avhjälpa problem med universitetets administrativa system och användares datorarbetsplats, vilket innefattar handhavandesupport såväl som rådgivning och användardokumentation. Installation, konfiguration och felsökning / -avhjälpning antingen på plats eller via mejl, telefon och fjärrstyrning. I arbetet ingår att åtgärda ärenden inkomna via universitetets ärendehanteringssystem. Dokumentera och återkoppla information om status på ärenden och felorsaker för användare. Konsulten skall ha dokumenterad erfarenhet av närstöd till användare. Förmåga att arbeta självgående är meriterande.
Arbetet skall utföras på kontorstid, huvudsakligen i universitetets lokaler på Polacksbacken.
Thalamus har främst sin verksamhet i Stockholm så en förutsättning för att du ska vara rätt person innebär att du kan tänka dig att arbeta både i Uppsala men även i Stockholm om ett uppdrag skulle dyka upp där.
Kompetenskrav:
- Minst 2 års erfarenhet av liknande arbete - dokumenterad erfarenhet av närstöd till användare
Meriterande kompetens:
- Förmåga att arbeta självgående är meriterande.
Startdatum: Så snart som möjligt
Plats: Uppsala
Språk: Svenska, flytande i tal och skrift
Du som person
Viktigt med en inställning av att man vill lära sig IT och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.