OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Daikin söker nu efter två supporttekniker till huvudkontoret i Stockholm (Mörby).
De produkter som du kommer ge teknisk support kring är våra konsumentprodukter B2C - luft/luft, luft/vatten och bergvärme. Arbetet är support via telefon/ mail.
Dina arbetsuppgifter är framförallt att hjälpa Daikins kunder genom att bl.a. felsöka via telefon och mail.
Arbetsuppgifterna innebär även dokumentation av serviceorder i systemet SDF, kvalitetsuppföljning i systemet GIB, beställa reservdelar i SAP och uppdatera sig kring Daikins tekniska dokument.
Då arbetet innebär mycket telefonkontakt med våra kunder ska du trivas med att ha telefonen som huvudsakligt arbetsredskap.
Vi söker dig som tidigare arbetat som kyl och servicetekniker i minst 4 år. Detta är ett krav
Du ska ha erfarenhet av att ha hanterat teknisk information (gärna på engelska) och du ska ha en förmåga att vilja lära dig nya system. Vidare behöver du ha:
B-körkort
Personligt kylcertifikat klass 1
Meriterande med el-behörighet, bb1 (ej krav)
God kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande om du har arbetat i SDF eller liknande samt ärendesystem
Förmåga att vilja lära sig nya system
Som person är du kommunikativ då det är viktigt att du har en förmåga att kunna beskriva vad som har hänt för kunderna tydligt.
Vidare är du en handlingskraftig problemlösare som sätter kunderna i fokus.
Du måste vara tekniskt intresserad och tycka det är kul att fortlöpande utbildas inom Daikins produkter.
Att jobba på Daikin
Detta är en heltidstjänst. Vi arbetar 37h/v. Vi arbetar hemma ca 2 dagar per vecka när arbetet tillåter det
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
+46767806864