OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskolans stöd till utbildning, forskning och till ledningsfunktioner finns samlat i enheten Verksamhetsstöd där avdelningen IT ingår. Vi stödjer högskolans verksamhet genom att tillhandahålla en stabil och flexibel IT-infrastruktur samt erbjuda service och support inom IT-frågor. På avdelningen finns 28 medarbetare med bred kompetens inom IT. Förutom supporttekniker finns bland annat högskolans systemutvecklare och systemtekniker. Vi hoppas du är intresserad av att jobba tillsammans med oss!
Arbetsbeskrivning
Arbetet som supporttekniker innebär huvudsakligen att bemanna vår IT-support och bidra till dess utveckling. En vanlig arbetsdag innebär arbete med användarstöd och support inom IT, exempelvis felsökning av hårdvara och olika verksamhetsspecifika applikationer. Du bemannar vår servicedesk och tar emot, löser, prioriterar och driver supportärenden och du arbetar självständigt med att felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT. Tillsammans med övriga kollegor hjälper du till att utveckla vår verksamhet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceinriktad med förmåga att analysera och hitta lösningar på tekniska problem. Din goda kommunikativa förmåga gör att du kan förmedla lösningar på ett kommunikativt och pedagogiskt sätt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och du arbetar lika bra självständigt som i grupp. Vidare har du gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Därutöver har du dokumenterad tidigare arbetslivserfarenhet inom IT-området samt goda praktiska och teoretiska kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk.
Meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta i servicedesk eller motsvarande.
• Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet och kunskap av support i Microsoft 365.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsform: Tillsvidare. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas.
Sysselsättningsgrad: 100 %
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
Placeringsort: Borås
Diarienummer: PA2023/195
Kontakt
Upplysningar om anställningen lämnas av IT-chef Nicklas Hardman via telefon 033-435 46 91. Facklig företrädare är Martin Behre, Saco-S. Fackliga företrädare nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00.
Ansökan
Du ansöker om anställningen via vår hemsida genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen.
Skriv tydligt i din ansökan vad du söker för anställning och ange diarienummer. En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
• Personligt brev med mtivering till din ansökan och sammanfattning av din kompetens kopplat till anställningens krav.
• CV med översiktlig förteckning av utbildningar och arbetslivserfarenhet i kronologisk ordning, inklusive referenser och löneanspråk.
• Kopior på relevanta intyg/betyg/dokument som styrker krav i anställningen.
Mer information för dig som sökande hittar du på vår Lediga Jobb-sida: Så här söker du jobb hos oss.
Efter sista ansökningsdag kan inga kompletteringar göras elektroniskt.
Välkommen med din ansökan senast vid midnatt 2023-11-17 (CET, Central European Time).
För högskolan är det en självklarhet att verka för en hållbar samhällsutveckling i hela vår verksamhet och att arbeta för att främja mångfald, jämställdhet och tillgänglighet. Läs mer om högskolan och hur det är att jobba hos oss.
Högskolan som arbetsplats innebär en anställning med bra villkor och förmåner. Vårt moderna campus ligger mitt i city med promenadavstånd från Resecentrum. Härifrån erbjuds bra pendlingsmöjligheter. Läs mer om anställningsvillkor och karriärvägar.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.