OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet Utveckling och IT söker supporttekniker (vikariat)
Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.Utveckling och IT är en betydelsefull del i Lantmäteriets verksamhet där vi arbetar tillsammans med Lantmäteriets tre divisioner i både strategiska, taktiska och operativa frågor. Enhetens uppdrag är att bidra till utvecklingen av Lantmäteriets verksamhet genom att tillhandahålla effektiva lösningar och tjänster. Utveckling och IT är en av stödenheterna vid Lantmäteriets huvudkontor i Gävle, och består av tre sektioner, varav Service Desk är en central kontaktpunkt för interna och externa användare i IT-relaterade ärenden som incidenter, frågor, avrop och information. Du kommer att ha telefonen som främsta redskap och arbete i en fartfylld och spännande miljö.
Tjänsten är placerad i Gävle och gäller vikariat på 6 månader eller längre. Arbetstiden är schemalagd.
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av ett team där ni gemensamt ansvarar för IT-support och service till Lantmäteriets användare. Du kommer att bedriva ett tätt samarbete med dina kollegor såväl som din teamledare. Du kommer löpande att ta emot ärenden via telefon och ärendehanteringssystem från interna samt externa kunder och din uppgift är att effektivt lösa deras problem och beställningar. I ditt dagliga arbete ingår det även konfigurering av mobila enheter och datorer samt förvaltning av kundskapsdatabasen.
Kvalifikationer
Ett krav är att du har allmän IT-tekniskt kunnande inom support samt minst 3 års erfarenhet eller likvärdig. Du har god kunskap om Active Directory, Officepaketet, Mobila enheter och PC. Du ska ha god svenska och engelska i tal och skrift.
Vi söker dig som:
-är kundorienterad genom att vara serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
-har en vilja och förmåga att hjälpa andra och alltid sträva efter att ge service av bästa kvalitet
-har en bra känsla för teamarbete i kombination att vara självgående och ta ansvar för din uppgift samt själv strukturerar ditt arbetssätt
-har god förmåga att samarbeta och kommunicera med andra genom att vara lyhörd och tydlig
En personlig strävan för dig är att ständigt lära dig nya saker. Du har en god förståelse för vikten av att klara deadlines, hantera stressiga situationer och prioritera. Du har en positiv inställning och tycker om att se resultat och jobba efter mål. Du brinner för att ge service och för IT.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och ställer höga krav på social kompetens och ett proffsigt bemötande.
Meriterande att ha kunskap om konfigurering av mobila enheter, ITIL och processorientering samt Microsoft Certifieringar.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Helle Carlsson, funktionschef, telefon 026-63 37 20. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Lars Malmevik, telefon 026-63 39 48 och för ST inom Lantmäteriet, Anneli Hillman, telefon 026-63 33 35. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se.
Eftersom vi använder det statliga ramavtalet när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.
Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Om du väljer att skicka annonsen per brev, märk då kuvertet och ansökan med referensnummer 302-2014/496, senast 2014-02-16. Postadressen till oss är Lantmäteriet 801 82 Gävle. Handlingar per brev skannas. För att skärmbilden av handlingarna inte ska bli svårlästa ber vi dig så långt som möjligt undvika kraftiga färger som bakgrund eller mörkt skuggad bakgrund.