Supporttekniker, vikariat

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Lantmäteriet UIT består av tre sektioner, varav Service Desk är en central kontaktpunkt för interna och externa användare i IT-relaterade ärenden som incidenter, frågor, avrop och information. Du kommer att ha telefonen som främsta redskap och arbeta i en fartfylld och spännande miljö.
Tjänsten är placerad i Gävle och gäller vikariat på ca sex månader eller längre. Arbetstiden är schemalagd.

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av ett team där ni gemensamt ansvarar för IT support och service till Lantmäteriets användare.  Du kommer att bedriva ett tätt samarbete med dina kollegor såväl som din teamledare. Du kommer löpande att ta emot ärenden via telefon och ärendehanteringssystem från interna samt externa kunder och din uppgift är att effektivt lösa deras problem och beställningar. I ditt dagliga arbete ingår det även konfigurering av mobila enheter och datorer samt förvaltning av kundskapsdatabasen. 

Kvalifikationer
Ett krav är att du har allmän IT-tekniskt kunnande inom support samt minst tre års erfarenhet, eller likvärdigt. Du har god kunskap om Windows Active Directory, Officepaketet, Mobila enheter och PC. Du ska ha god svenska och engelska i tal och skrift. 
Vi söker dig som:
- är kundorienterad genom att vara serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande
- har en vilja och förmåga att hjälpa andra och alltid sträva efter att ge service av bästa kvalitet
- har en bra känsla för teamarbete i kombination att vara självgående och ta ansvar för din uppgift samt själv strukturerar ditt arbetssätt 
- har god förmåga att samarbeta och kommunicera med andra genom att vara lyhörd och tydlig
En personlig strävan för dig är att ständigt lära dig nya saker. Du har en god förståelse för vikten av att klara deadlines, hantera stressiga situationer och att prioritera. Du har en positiv inställning och tycker om att se resultat och jobba efter mål. Du brinner för att ge service och för IT. 
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och ställer höga krav på social kompetens och ett proffsigt bemötande.
 
Meriterande att ha kunskap om konfigurering av mobila enheter, ITIL och processorientering samt Microsoft Certifieringar.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Helle Carlsson, funktionschef, telefon 026-63 37 20. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Lars Malmevik, telefon 026-63 39 48 och för ST inom Lantmäteriet, Anneli Hillman, telefon 026-63 33 35. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se.
Eftersom vi använder det statliga ramavtalet när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.

Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmäteriet Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 1 september 2014

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024