OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi erbjuder dig:
Hos oss erbjuds du en varierande och händelserik vardag där du får arbeta hos en spännande arbetsgivare med ett viktigt Public Service-uppdrag. Nu har du möjlighet att bli en del av SVT:s Supportverksamhet som har en viktig roll för att SVTs kärnverksamheter ska kunna jobba så problemfritt som möjligt.
Du kommer att ingå i ett team vars huvudsakliga ansvar är telefonsupport och support på plats av datorer, telefoner och kringutrustning. Teamet är en sammansvetsat grupp som stöttar varandra och som är måna om att våra användare ska lyckas i sitt dagliga jobb. Vi sätter service i första hand med ledorden ”Hur kan jag hjälpa dig?”.
Vad den här tjänsten innebär:
• Bemanna vår helpdesk som via telefon eller mejl tar emot och löser supportärenden, alternativt slussar mer komplicerade ärenden vidare till mer specialiserade kollegor.
• Genomföra installationer, avhjälpa fel eller ge support på plats hos användarna.
• Lösa problem och leta efter grundorsaken till dem
• Dokumentera - både för internt lärande och skriva kunskapsartiklar för användarna.
Vem vi tror att du är:
För att lyckas i denna roll behöver du ha god kunskap om allt som hör till en IT-arbetsplats, både när det gäller mjuk- och hårdvara. Office 365 är huvudsaklig plattform för SVTs användare, vilken du behöver ha mycket god kunskap om. Kunskaper inom nätverk, IT-säkerhet, Active Directory och Intune är meriterande,
Som person behöver du vara serviceinriktad med god kommunikationsförmåga och kunna förmedla budskap på ett enkelt sätt där du anpassar din dialog till mottagarens behov. Du trivs med och har förmåga att hjälpa andra och du är kreativ, tänker gärna i nya banor och hittar nya lösningar på gamla problem. Det är också viktigt att du trivs i samarbetet med andra då det är ett arbete med många sociala kontakter, både fysiskt och digitalt. Du är en engagerad och ansvarstagande person som gillar att ta eget ansvar, men även tycker om att jobba i team.
Övrigt:
Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde snarast och varaktigt i 6 månader.
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta supportchefen Smilja Maric på tel. 070-884 8071. Fackliga frågor besvaras av Maria Nassikas (Unionen), Jonas Ohlsson (Journalistklubben) och Fanny Lindhé (Saco). Samtliga nås via växeln, tfn 08-784 00 00.
Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne Bergstrand
Tomas Skoglund
Jesper Bierbum
Josefin Ziegler
Linda Hermansson
Malin Syrstad
Hans Andersson
Anja Hilden
Nina Funke
Elisabeth Bergkvist