Supporttekniker Windows

Supporttekniker Windows

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba inom it och service på en och samma gång? Drivs du av att jobba med kollegor som eftersträvar samarbete och trivsel? Är du en person som älskar problemlösning och kan hålla fokus i pressade situationer? Då ska du inte vänta en sekund till. Sök tjänsten idag som Windows support!

DINA ARBETSUPPGIFTER
På Axis är dem 35 medarbetare som jobbar för den interna supporten på bolaget. Teamen är uppdelade inom olika funktionsområden som Windows, Telefoni och switch, intranät och systemsupport samt konferensrumsupport. Tillsammans jobbar dem med 1st Line-support. Man får sina tickets via ett program som heter Service Now, via telefonslingan eller att man kommer till besöksrummet fysiskt på Axis. Supporten man erbjuds kan vara allt från leverans och installation av datorer till medarbetare, it support i de interna systemen, systemsupport vid on/off boarding etc. Det är alltså all support av mjukvara till hårdvara. Just nu söker vi två nya medarbetare till teamet där man har olika ansvarsområden.

Du bör motiveras av:

- Support via ärendehanteringssystem, telefon, remote, onsite & besökare
- Installation, konfiguration & leverans av datorer
- Felsökning och problemlösning
- Administration i katalogtjänster (AD)
- Hantera inköp av datorer och kringutrustning
- Skapa och underhålla dokumentation

OM FÖRETAGET
Axis Communications är en global och marknadsledande innovatör med huvudkontor i Lund. Huvudfokus ligger på företagets nätverksbaserade videoövervakningssystem och ökad säkerhet för miljoner människor runt om i världen. Företagets innovativa lösningar ökar säkerheten bland annat på flygplatser, fängelser, i detaljhandeln, på universitet och banker. Kulturen hos medarbetarna präglas av en hjälpsamhet och ödmjukhet samtidigt som alla vill utvecklas och bli bäst på det de gör. På huvudkontoret i Lund jobbar ca 1900 personer och globalt totalt 3000, det finns med andra ord mycket stora utvecklingsmöjligheter inom företaget!

DIN PROFIL
Att du bär med dig relevant erfarenhet eller utbildning är såklart en viktig faktor. För att få chansen att få vara en del av detta fantastiska team är din personlighet ännu viktigare. Här jobbar man prestigelöst och med stort ansvar kring sina arbetsuppgifter. Att du är serviceminded in i ryggraden och kan arbeta strukturerat är viktiga egenskaper. Här spelas ingen individsport utan här lyckas vi tillsammans. Vi hoppas att du har ett stort teknikintresse och med dig i bagaget skulle du kunna ha en relevant utbildning inom it support, arbetslivserfarenhet av en liknande roll eller att du kanske har lärt dig på egen hand som fritidsintresse. Vi är öppna för olika profiler så länge du har samma laganda som vi har.

Skallkrav:

-Relevant It utbildning eller erfarenhet
-Svenska och Engelska tal och skrift
-Kunskaper i något av följande system: Sharepoint, Office365 eller SalesForce

Meriterande:

-Jobbat med 1st line support
- Erfarenhet av SCCM eller Intune

OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

VILLKOR
Startdatum: Enligt överenskommelse
Process: Intervju Framtiden, Test, intervju kund
Placeringsort: Lund
Arbetstider: 8-17 med flex
Omfattning: Heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024