OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Information om uppdraget: Vi söker dig som vill arbeta inom Helpdesk på ett stort IT-företag beläget i centrala Alingsås. Arbetet i helpdesk innebär att via internetbaserat telefonisystem samt via mail- och ärende-hanteringssystem ta emot, analysera, lösa eller eskalera olika användarproblem. Typen av problem kan variera alltifrån enkel lösenordshantering till mer tekniskt komplexa frågeställningar. Krav på person: Vi ser att du är en god lagspelare samtidigt som du är bra på att arbeta självständigt. Vidare är du serviceminded och har en positiv attityd. Du är analytisk och har lätt för att lära nya saker. Det är viktigt att du har en god verbal och skriftlig förmåga samt att du talar flytande svenska och engelska. Du måste ha: - bred baskunskap om IT och tekniska lösningar - goda kunskaper i de vanligaste operativssystemen - vara van vid användning av internetbaserade lösningar, god kunskap om Netscape och MS Explorer - bra förståelse för nätverk och brandväggar - grundläggande kunskaper om modem, ISDN - erfarenhet av att arbeta med både hårdvara, mjukvara och installationer Vidare är det ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta inom Helpdesk eller liknande supportarbete alternativt annat arbete med kundkontakter eller pedagogiskt arbete. Omfattning: 100% tjänst, 6 månader med mycket goda möjligheter till förlängning. Arbetstiden är schemalagd mellan 06-22 vardagar. Helgjobb mellan 09-21 kan förekomma. Lön: 117 kr/tim (131,60 kr inkl. semesterersättning) Tillägg för obekväm arbetstid tillkommer med 43,50 kr/tim efter kl 19 vardagar samt med 97,35 kr/tim på lördag samt söndag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Jennie Ridderstad
0313523376
0736444136
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
konsultchef Matilda Lyngéus
0313523386
0701617309
konsultchef Jennie Ridderstad
031-352 3376
Catrin Wiberg
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
Konsultchef Camilla Brehm
031-352 33 54
Maria Grönqvist
CM Emma Isaksson
031-3523389
0701-617357