OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Sjöfartsverkets IT-enhet söker vi omgående Supporttekniker/koordinator med placering i Norrköping.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är som supporttekniker (2:nd line) samt att som koordinator operativt ansvara för ett effektivt ärendeflöde genom Sjöfartsverkets HelpDesk.Vi söker Dig som har erfarenhet av motsvarande arbete i större organisationer.Sjöfartsverkets IT-infrastruktur är standardiserad kring Microsofts produkter varför erfarenhet av support av dessa miljöer, både avseende klient och server, är nödvändigt.Sjöfartsverkets IT-enhet arbetar enligt ITIL, varför erfarenhet av detta är meriterande.Du är nyfiken, initiativrik, serviceinriktad och alltid intresserad av att lära dig något nytt.Du har lätt för att prata med människor och uttrycker dig ledigt på svenska.Du kan strukturera och planera arbete både för dig själv och för andra.Du måste vara svensk medborgare och före anställningens början kommer Du att register¬kontrolleras.Tjänsten beräknas tillsättas snarast.Inom Sjöfartsverket är det viktigt och utvecklande med etnisk bredd och en jämn fördelning mellan könen.Kopior på intyg och betyg tas med till intervjutillfället.Sjöfartsverket arbetar för att hålla våra sjövägar öppna och säkra.Vi ska göra sjöfarten säker för både människa och miljö.Dessutom har vi ett ansvar att driva utvecklingen i hela sjöfartssektorn i denna riktning.Drygt 90 % av Sveriges utrikeshandel går sjövägen.Hela samhället är beroende av att fartygen når våra hamnar.Sjöfartsverket ansvarar för att detta fungerar, dygnet runt, året om.Verksamheten finansieras genom avgifter på sjöfarten.Verket finns längs hela den svenska kusten och har 1 300 anställda, varav ca 350 finns vid huvudkontoret i Norrköping.Läs mer om Sjöfartsverket på vår hemsida www.sjofartsverket.se