OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Telavox söker en supporttekniker till sitt supportteam. Som en del i supporten kommer du vara Telavox representant i den dagliga kontakten med våra kunder och partners. Du ger våra kunder service och support i frågor gällande kunders IP-telefon samt felsöker (nätverks)problem som kan uppstå i samband med IP-telefoni. Du deltar till viss del i utvecklingsarbetet av Telavox egenutvecklade telefoniplattform samt hjälper till med administrativ support. Förkunskaper och egenskaper För att göra ett bra jobb krävs följande: * Förmåga att kommunicera med kunder * Kunskap om nätverk och IP * Erfarenhet av att konfigurera hårdvara för nätverk * Problemlösningsförmåga * Erfarenhet av Unixbaserade operativsystem * En positiv och serviceinriktad attityd * Att du klarar av att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt i ett högt tempo Vi tror att du är en ung person med stor potential och gediget dator- och nätverksintresse. Ett allmänt tekniskt kunnande kombinerat med ett serviceinriktat sätt är viktigt för att trivas i denna arbetsroll då vi hanterar många typer av ärenden. Viljan att utvecklas och att bidra till supportens utveckling är en viktig egenskap då vår ambition är att tillhandahålla Sveriges bästa support. Kort om företag Telavox är en ny, pigg och framgångsrik IP-telefonioperatör. Enligt de senaste mätningarna är Telavox störst i Sverige med 20% av företagsmarknaden. Vi är ett ungt företag och sitter i lokaler i centrala Lund.