OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LVI Low Vision International AB utvecklar, tillverkar och marknadsför elektroniska hjälpmedel för synsvaga och är en av världens ledande tillverkare av förstorande lässystem.Vårt huvudkontor ligger i Växjö där all utveckling och tillverkning sker.Genom våra dotterbolag och återförsäljare är vi väl representerade i mer än 30 länder och totalt inom koncernen omsätter vi 65 MSEK per år.LVI AB är certifierat enligt ISO 9001 och ISO 14001.Du kommer att få arbeta i en platt organisation, där öppenhet, samarbete, initiativförmåga och ansvarstagande är honnörsord.För oss känns det meningsfullt att arbeta med medicintekniska produkter, som kan hjälpa många människor i hela världen.Vi har korta beslutsvägar och ser tillsammans till att det är roligt att jobba på LVI.
Supporttekniker/Utbildare med inriktning mjuk- och hårdvara
Vi söker en person som huvudsakligen ska arbeta med kundsupport när det gäller både mjukvara och hårdvara.Support sker i stor omfattning med kunder över hela världen per telefon, mail och genom fjärrstyrning av användarens dator, och därför är goda kunskaper i engelska ett absolut krav.Det är också aktuellt att medverka vid säljbesök och arrangera utbildning för kunder samt slutanvändare, vilket innebär visst resande.Som person behöver du ha god social förmåga och ett engagemang att sätta dig in i användarens situation.Goda kunskaper i Microsoft Windows, samt ett brinnande intresse för datorer är också viktigt.
Du kommer även att ansvara för testning av våra egenutvecklade programvaror, samt för kommunikationen med leverantörer av extern programvara.I tjänsten ingår att internt informera om utvecklingen av dessa produkter samt vara behjälplig vid framtagande av kravspecifikationer på nya produkter.Det är viktigt att du kan verka för goda och långsiktiga relationer.Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl, såväl i tal som i skrift.