OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
YIT är Nordens ledande serviceföretag, inom installations- och byggnadsteknik.YIT i Sverige AB erbjuder den svenska marknaden ett komplett utbud inom tekniska installationer, drift & underhåll och facilities management.YIT:s huvudsakliga marknadsområden är Norden, de baltiska länderna och Ryssland.YIT-koncernens omsättning år 2005 var 3,0 miljarder euro.YIT har ca 22 000 anställda i åtta länder.I Sverige är vi 4 000 anställda och finns på 150 orter. IT Supporttekniker IT avdelningen sköter YIT Sverige ABs IT-miljö.IT-plattformen består av Windows Server 2000/2003, tunna klienter (Citrix Metaframe), MS Office, Lotus Notes och egenutvecklade system.Vi arbetar mycket nära våra användare, vilket innebär att det i huvudsak är verksamhetens behov som ställer kraven på vår IT-miljö och IT-organisation.Som supporttekniker, kommer du att arbeta med följande uppgifter: . Besvara supportärenden via mail och telefon..Felsöka samt avhjälpa fel via fjärrstyrning av användarnas datorer..Medverka vid ändringar, installationer av program m.m. på användarnas datorer.Till din hjälp har vi ärendehanteringssystem och administrativa hjälpprogram för bland annat fjärrstyrning av användarnas datorer. Du har någon typ av grundutbildning inom IT, eller en längre tids erfarenhet av motsvarande arbeten.Du har tidigare arbetat i en liknande roll och är van vid att arbeta i en blandad miljö bestående av Lotus Notes och Microsoft.Du är van att arbeta självständigt och trivs med att ge god service till användarna.Arbetet kräver kunskaper i operativsystemen Windows 2000 och XP Då IT-mognaden skiljer sig åt inom YIT så är det viktigt att du är en god pedagog och har även lätt att prioritera och dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt.Du har lätt för att kommunicera och är prestigelös som person.I detta uppdrag har Y.I.T valt att samarbeta med IT-Resurs som har hand om hela rekryteringsprocessen.Välkommen med din ansökan!