OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SVEAB är Sveriges största privata renodlade anläggningsföretag med 1.500 MSEK i omsättning och ca 360 medarbetare. SVEAB utför byggrelaterade tjänster inom Anläggning och Järnväg. Vårt huvudkontor finns beläget i Solna.
Beskrivning
Är du en fena på att hitta effektiva lösningar och hålla god ordning med hjälp av administration? Har du branscherfarenhet och tycker det är kul med maskiner och fordon? Då kanske du är vår nya ME-ansvarige!
Om tjänsten
Nu vill vi lyfta arbetet kring våra maskinella resurser och tillsätter därför en ny tjänst som ME-ansvarig.
Som ansvarig för Maskinenheten har du ett övergripande ansvar för SVEABs fordon, maskiner och produktionsrelaterad utrusning. Huvuduppgiften är att skapa förutsättningar för att SVEAB har rätt utrustning och att effektivisera nyttjandet. Detta gör du genom stöd inom:
- Upphandling/inköp
- Löpande skötsel/hantering
- Administration och logistik
- Avveckling och försäljning
Som ME-ansvarig blir du anställd i SVEAB Verksamhetsstöd (som är ett bolag inom SVEAB-koncernen) och rapporterar direkt till CFO. Placeringen är på vårt trivsamma huvudkontor som för närvarande ligger i Frösunda, Solna.
Exempel på arbetsuppgifter
- Bollplank och rådgivning vid inköp av utrustning
- Tillhandahålla enkla och tydliga rutiner för underhåll och användning
- Vara behjälplig vid förekommande försäkringsärenden
- Vid behov/på förfrågan bistå verksamheten med sakkunnigt stöd inom området
- Styrning och uppföljning av kostnader
- Rutiner för att hantera lokalisering och användare för respektive enhet
- Stödja verksamheten vid avveckling/försäljning av utrustning
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet från bygg- och/eller anläggningsbranschen och att du har kunskaper inom anläggningsrelaterad utrustning. Vidare har du god vana av arbete med administration och att arbeta i olika system och program, i synnerhet Excel. Du behöver behärska svenska flytande i tal och skrift.
För att lyckas i rollen behöver du ha ett gott ordningssinne, vara bra på problemlösning och tycka om att ge service. Eftersom rollen är ny och du är ansvarig för funktionen så är det viktigt att du har förmågan att självständigt strukturera ditt arbete och driva uppgifter från start till mål.
Ansökan
Du söker tjänsten via länken. Obs! Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi vill ha din ansökan senast den 7 juni. Vi kallar till intervjuer löpande och uppmuntrar dig därför att skicka ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Som medarbetare i SVEAB drivs du av våra värderingar Utveckling, Engagemang, Yrkesstolthet och Ansvarstagande. Vi erbjuder en miljö där du förväntas göra skillnad och bidra till att bolaget fortsätter att utvecklas. Om det väcker rätt känsla hos dig så tveka inte att skicka in en ansökan.