SVEAB söker en receptionist som är skicklig på administration

Arbetsbeskrivning

SVEAB är Sveriges största privata renodlade anläggningsföretag med 1.500 MSEK i omsättning och ca 360 medarbetare. SVEAB utför byggrelaterade tjänster inom Anläggning och Järnväg. Vårt huvudkontor finns beläget i Solna.




Beskrivning
Nu blir vi två receptionister istället för en! Som receptionist hos SVEAB har du en viktig roll.

Du är ansiktet utåt mot våra besökare och har en stor del i att upprätthålla en trivsam kontorsmiljö för de kollegor som arbetar på kontoret samt i att stötta internt med administrativ service.

Som receptionist ingår du i en sammansvetsad grupp om fem personer som arbetar med lön, administration och reception. Du rapporterar till Lönechefen. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor som för närvarande ligger i Frösunda, Solna.



Arbetsuppgifter
Tjänsten är varierad och innebär traditionella receptionssysslor med tyngd i det administrativa arbetet. Arbetsuppgifterna innebär i huvudsak:

- Ta emot besökare och inkommande telefonsamtal.
- Post- och pakethantering.
- Hålla rent och snyggt i gemensamma utrymmen.
- Vara behjälplig med rese- och hotellbokningar samt konferensbokningar.
- Administration av leverantörsfakturor såsom sortering, inskanning, verifiering, hantering av kreditfakturor och påminnelser med mera.
- Diverse administration såsom inköp av kontorsmaterial och beställning av drivmedelskort.
- Vara företagets kontaktperson gentemot kontorets leverantörer såsom fastighetsvärd, fruktbud och städfirma.
- Vara stöd till kollegorna på lön.


Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll måste du vara serviceinriktad och duktig på administrativt arbete och sociala kontakter. Du har minst ett par års erfarenhet från liknande arbete.

Du har självklart god systemvana. Det är meriterande om du har erfarenhet av Agresso och/eller Readsoft Online. Du behöver behärska flytande svenska i tal och skrift.

Du och din receptionskollega Linda lägger upp arbetet varje dag så att det fungerar på bästa sätt varför det är viktigt att du är ansvarstagande, flexibel och bra på att samarbeta. För att matcha Linda är det en klar fördel om du tycker om att arbeta i en lättsam och prestigelös miljö där det är nära till skratt och även självklart att hjälpas åt.



Övrigt
Kontoret håller öppet mellan 07:15 – 16:00 måndag till torsdag och mellan 07:15 - 14:45 på fredagar (lunchstängt mellan 11-12).

Vi erbjuder bra förmåner såväl inom som utanför kollektivavtalet.

Tillträde är enligt överenskommelse men med möjlighet till start redan i sommar. Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med en provanställning. 

Du ansöker till tjänsten via nedanstående ansökningsknapp. Obs! Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi vill ha din ansökan senast den 7 juni. Vi kallar till intervjuer löpande och uppmuntrar dig därför att skicka ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

Som medarbetare i SVEAB drivs du av våra värderingar Utveckling, Engagemang, Yrkesstolthet och Ansvarstagande. Vi erbjuder en miljö där du förväntas göra skillnad och bidra till att bolaget fortsätter att utvecklas. Om det väcker rätt känsla hos dig så tveka inte att skicka in en ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SVEAB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Besöksadress

Bergkällavägen 24 A
Sollentuna

Postadress

Box 7048
Sollentuna, 19207

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024