SVEFAB söker Ekonomi / Administratör / Kundtjänstmedarbetare

SVEFAB söker Ekonomi / Administratör / Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Om företaget
SVEFAB, Svealands Fastighetsteknik AB, tillhandahåller full service för fastighetsägare genom kostnadseffektiva, miljömässiga och långsiktiga förvaltningsåtgärder inom tre segment: teknisk förvaltning av fastigheter, administrativ förvaltning av fastigheter och ekonomisk förvaltning av fastigheter. Huvudkontoret ligger i Åkersberga samt med platskontor placerade över hela Mälardalen. Vi sysselsätter ca. 60 medarbetare och omsätter ca. 130 miljoner per år. SVEFAB är kvalitet, miljö samt arbetsmiljöcertifierade enligt standard ISO 9001-ISO 14001 och OHSAS 18001.
Vi arbetar med bland annat fastighetsskötsel, driftteknik, energioptimering, el-arbeten, ekonomisk förvaltning, lokalvård, markskötsel och snöröjning. Våra kunder är bostadsrättsföreningar, privata fastighetsägare och kommuner.
Besök oss gärna www.svefab.com


Arbetsbeskrivning
I rollen som flexibel ekonomi/administratör/kundtjänst medarbetare svarar du för företagets ekonomiarbete, kundtjänst och orderhanteringsprocess tillsammans med ett glatt och trivsamt gäng på ytterligare 4 personer. Ekonomienheten fyller en stabsfunktion och behjälpliga för både intern personal samt externa kunder.


Arbetsuppgifter bl.a
· Orderhantering
· Kund och leverantörsreskontra
· Fakturering
· Löpande redovisning
· Bankkontoavstämning
· In och utbetalningar
· Delaktighet i månadsbokslut
· Till viss del, Kundtjänst


Vi söker dig som
Tidigare har erfarenhet av administration såsom orderhantering eller liknande men även med tidigare erfarenhet av ekonomiassistentuppgifter och därmed har erfarenhet av leverantörs och kundreskontra. Det är viktigt att du har förståelse för löpande bokföring och flödet inom ekonomi. Vidare ser vi att du har en god samarbetsförmåga är ansvarsfull och engagerad samt tycker om att stötta dina kollegor. Du tar dig an arbetsuppgifter på ett noggrant, effektivt och strukturerat sätt och ser lösningar och löser eventuella problem. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete och trivs med tempo och är van att ”hålla många bollar i luften”. Då tjänsten till viss del innebär kundtjänstarbete ser vi gärna att du är flexibel, serviceminded samt har goda kunskaper i svenska och engelska. God systemvana är ett krav, då företaget arbetar i Incit Xpand så är dokumenterad erfarenhet av arbete i detta system meriterande.


Övrig information
· Tjänstgöringsgrad: Heltid
· Start: Omgående
· Omfattning: Tillsvidare
· Placering: I Åkersberga


Rekryteringsprocessen: hanteras av Jennie Norlin, Ekonomichef på Svealands Fastighetsteknik AB (SVEFAB). Maila din ansökan, CV samt Personligt brev, och eventuella frågor till: jennie.norlin@svefab.com
Intervjuer kommer att ske löpande.


Välkommen med din ansökan!


#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svealands Fastighetsteknik AB None
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2020
  • Ansök senast: 13 september 2020

Besöksadress

Hackstavägen 22
Åkersberga

Postadress

None
None

Liknande jobb


21 november 2024