OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
SVEFAB, Svealands Fastighetsteknik AB, är ett mellanstort företag som arbetar med teknisk, ekonomisk och administrativ fastighetsförvaltning. Vårt huvudkontor är beläget i Täby med platskontor placerade i hela Mälardalen. Vi är 60 anställda och vår årliga omsättning är ca: 130 miljoner. Vi arbetar med fastighetsskötsel, driftteknik, energioptimering, el-arbeten, ekonomisk förvaltning, lokalvård, markskötsel och snöröjning. Våra kunder är allt från bostadsrättsföreningar till privata fastighetsägare och stora kommuner.
Vill du vara med och utveckla framtidens fastighetsförvaltning tillsammans med vårt kunniga och engagerade team? Vi erbjuder ett omväxlande arbete med stort utrymme för engagemang i ett framtidsinriktat företag med trevliga kollegor. Håller du med om att en positiv attityd i vardagen skapar arbetsglädje samt att problem är till för att lösas så har du kommit helt rätt! Du kommer att få möjligheten att driva och vara delaktig i uppbyggnaden av en ny kundportal med fokus på våra kunders ekonomiska förvaltning. Då det förekommer många kontaktytor i rollen tror vi att du är kommunikativ och trivs i en social kontext.
Kvalifikationer
Vi söker dig med minst tre års erfarenhet av brett redovisningsarbete från ax till limpa. Du har tidigare arbetat med redovisning riktad mot bostadsrättsföreningar och fastigheter. Det är meriterande om du i tidigare roller arbetat mot flertalet kontaktytor och är van att snabbt kunna växla mellan olika fokusområden. Du har goda kunskaper i Excel och du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska.
I tjänsten ingår att sköta löpande bokföring för flertalet bolag, främst bostadsrättsföreningar, hantera kund- och leverantörsreskontra samt hantera moms- och skattedeklarationer.
Du är även delaktig i att bygga upp och utveckla vår verksamhet inom ekonomisk förvaltning. Du är kontaktperson mot våra kunder gällande deras ekonomi, administration, och hanterar frågor mot andra parter så som banker, mäklare och boende.
Tjänsten kan vara på hel- eller deltid, enligt överenskommelse.
Personliga egenskaper
Du som söker rollen ska vara en kommunikativ, självständig och noggrann person som kan hantera en stor variation av arbetsuppgifter och trivs med stort ansvar. Som person är du strukturerad, social och flexibel i ditt arbetssätt. Du har en god kommunikativ förmåga och tycker om att utveckla rutiner och processer i arbetet. Vidare är du är trygg i din kompetens och trivs i en social roll med många kontaktytor.
Ansökan
Om du tycker att tjänsten som Redovisningsekonom/ekonomisk förvaltare låter intressant är du varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan snarast möjligt!
För mer information om företaget besök gärna vår hemsida: www.svefab.com
SVEFAB är en PHM-partner - en del av PHM Group, vars uppdrag är att ta hand om människor genom att sköta om deras boendemiljö. Läs mer om PHM på www.phmgroup.com.