OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svehemtjänst är ett privatägt företag inom vård och omsorg. Hur ser din arbetsdag ut?
Som Verksamhetschef till Hemtjänst erbjuder vi dig ett intressant och omväxlande arbete vilket bland annat innebär verksamhetsutveckling och måluppföljning. Som enhetschef har du personal- budget- och arbetsmiljöansvar. Du kommer med ditt inspirerande ledarskap skapa kvalitet för brukarna, samtidigt som du stödjer och utvecklar personalgruppen. Du kommer vara en del av det dagliga arbetet och stötta personalen där det finns behov. Som enhetschef kommer du utveckla verksamheten
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom socialt arbete, ledarskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom yrkesområdet och har erfarenhet av att leda människor.
Du har en god problemlösnings- och organisationsförmåga. Vi ser det som värdefullt att du har en helhetssyn, god samarbetsförmåga, långsiktighet, idérikedom, flexibilitet och en god förmåga att kommunicera. Körkort är ett krav, då resor i tjänsten förekommer. Arbetsuppgifterna är bl.a följande:
- Du kommer vara ansvarig för den dagliga driften samt organisera så att arbetet flyter på
- Du kommer ansvara för att personal har lämplig utbildning och rekryteras enligt avtal samt introduceras
- Du kommer ansvara för att arbetsmiljö och arbetsvillkor upprätthålls i verksamheten
- Du ansvarar för att säkerställa kvalitén i verksamheten med utvärderingar, uppföljningar, handledning, kompetensutveckling samt att se till att verksamheten utvecklas i takt med ny lagstiftning och med resultat från tillsyner/uppföljningar
- Du ska se till att den enskilde tillförsäkras säkerhet, service och god kvalité genom löpande kontakt med ledning, personal samt den enskilde
Varmt välkommen med din ansökan!