Svensk Byggtjänst söker projektledare/redaktör till AMA Anläggning

Arbetsbeskrivning

Svensk Byggtjänst ägs av landets ledande organisationer inom samhällsbyggnad. Vårt syfte är att hjälpa branschen till ett hållbart samhällsbyggande. Sedan 1934 har vi samlat in, strukturerat och sålt kunskap för att planera, konstruera, bygga och förvalta hus och anläggningar. Svensk Byggtjänst utvecklar kontinuerligt verktyg och mötesplatser som syftar till att skapa effektivitet och lönsamhet i branschen. Vi omsätter drygt 200 MSEK och är cirka 100 anställda.


Svensk Byggtjänst söker Projektledare/redaktör till AMA Anläggning

Vill du få möjlighet att driva utveckling för samhällsbyggnadsbranschen? Är du bra på att samarbeta och att få team att leverera mot tidplaner? Hos oss får du arbeta tillsammans med och projektleda välrenommerade branschspecialister vid framtagande av nya AMA-utgåvor. Vi söker nu dig som har erfarenhet från anläggningsområdet och som drivs av förbättrings- och utvecklingsarbete. Välkommen med din ansökan!

Tjänsten

I tjänsten som projektledare/redaktör för AMA Anläggning deltar du i ett team som ansvarar för förvaltning och utveckling av produkterna inom AMA Anläggning. Det omfattar publikationerna AMA Anläggning, RA Anläggning, MER Anläggning samt AMA-nytt Anläggning.

Arbetet med uppdatering av AMA Anläggning sker i en löpande cykel med 3-årsintervall. Det bedrivs i projektform och under utredningsperioder leder du och dina kollegor en arbetsgrupp med ett drygt 40-tal specialister. Du ingår även som Svensk Byggtjänsts representant i referensgruppen för AMA Anläggning som består av representanter både från entreprenörer, beställare, konsulter samt i dagsläget även ett par jurister.

Du arbetar tillsammans med ett team inom AMA Anläggning. Teamet består idag av två projektledare samt två seniora specialister. Det är projektledarna som ansvarar för att innehållet i AMA:s publikationer uppfyller rätt kvalitet samt att arbetet utförs inom avtalad tidplan och budget. I arbetet ingår även att bevaka teknik- och branschutveckling samt redaktionellt arbete med texterna i AMA. Du ansvarar även för nyheter och uppdateringar i publikationen AMA-nytt inom anläggningsområdet.

Förutom att arbeta med AMA Anläggning kommer du medverka till utveckling av AMA-systemet. Det kan exempelvis handla om att medverka vid utvecklingen av AMA Funktion, eller bidra med kunnande utifrån din kompetens i arbetet med övriga fackområden, till exempel AMA AF. Det finns även möjlighet att arbeta med nytt utbildningsmaterial och att hålla kurser om AMA-systemet.

Vi är totalt 16 kompetenta kollegor på AMA-redaktionen, utspridda över hela landet. AMA-systemet är ett viktigt branschverktyg som dagligen används av många beställare, entreprenörer och konsulter.

Placeringsort är valfri då stor del av arbetet sker digitalt och med hög grad av flexibilitet. Våra kontor finns för närvarande på följande orter: Stockholm, Göteborg, Uppsala, Umeå, Helsingborg, Gävle, Linköping och Västerås.

Vad vi erbjuder
I rollen kommer du att utveckla samhällsbyggnadsbranschen och bidra till att skapa verklig nytta. Det är stor flexibilitet i rollen och du får en unik möjlighet att var med i detta viktiga arbete tillsammans med delar av branschens tunga specialister. Vi har god ordning och reda och bra framförhållning, vilket underlättar din planering av det arbete som du till stor del styr själv.

Din bakgrund och person

Du är utbildad ingenjör, civilingenjör eller annat som vi bedömer likvärdigt inom samhällsbyggnadsområdet. Du får gärna ha ca 15 års relevant branscherfarenhet varav minst 10 år från anläggningssektorn. Du har goda kunskaper om AMA-systemet och god kunskap om entreprenadjuridik. Du är bra på att kommunicera både i skrift och i tal, främst på svenska men även på engelska. Idag kanske du arbetar som konsult, beställare eller entreprenör i roller som projektör, konstruktör, teknisk specialist, projekteringsledare, uppdragsledare, projektledare, byggledare, entreprenadingenjör, platschef eller liknande.

Som person är du kommunikativ, noggrann och strukturerad. Du är bra på att tolka och förstå texter samt på att driva projekt och få team att fungera tillsammans. Du är lyhörd och mån om att skapa samsyn, samtidigt som du driver projekt inom tidsramar enligt uppställda budget- och kvalitetsmål. Du har lätt för att samarbeta, är tydlig, pedagogisk och drivs av förbättrings- och utvecklingsarbete.

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People. Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 28 november 2023. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21 eller rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på www.properpeople.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proper People
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2023
  • Ansök senast: 29 november 2023

Liknande jobb


Projekt och lokalstrateg

Projekt och lokalstrateg

22 november 2024

Projektledare Säkerhet

Projektledare Säkerhet

22 november 2024

Projektledare till Leksandsbostäder

Projektledare till Leksandsbostäder

22 november 2024