Svensk Cater söker Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Svensk Cater är en fullsortimentsgrossist för uteätarmarknaden i Sverige. Tack vare vår geografiska mångfald, vi finns på 20 orter i Sverige, är vi alltid nära både kunder och marknader. På varje ort finns ett noga utvalt utbud av produkter på lager. Vår ägare är Euro Cater A/S och i vår koncern ingår även Dansk Cater.

Den gemensamma omsättningen är dryga 8 miljarder SEK. Ett starkt lokalt engagemang är vårt signum. Vi kombinerar den internationella marknadens starkaste varumärken med varor från lokala producenter och förbättrar ständigt vårt sortiment. Vi ska för våra kunder vara en flexibel, lokal partner som ger service, mervärden och omtanke.


Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team om två personer, som jobbar med både månadsavlönade och timanställda medarbetare, omkring tusen kontrolluppgifter per år.

Du hanterar scheman, pensions- och försäkringsadministration och myndighetskontakter.

I din roll har du också en rådgivande roll för chefer gällande lönefrågor och Svensk Handels olika avtal.

Vem är du?
I rollen som löneadministratör behöver du ha dokumenterad erfarenhet av kvalificerat lönearbete, gällande både kollektiv- och tjänstemannalöner, samt erfarenhet av att planera scheman och tolkning av kollektivavtal.

Har du arbetat i Flex Tidredovisning och Flex Lön är det ett plus.
Har du även jobbat med pensions- och försäkringsrapportering är det meriterande.

Som person är du noggrann, flexibel, strukturerad och har ett öga för detaljer.Har du också en positiv och lättsam personlighet kommer du att passa bra in hos oss!

För närvarande implementeras Flex Tidsystem på de 20 olika orterna företaget finns på och det arbetet kommer att slutföras under hösten.

Det kommer att ingå en del resor i samband med detta under oktober och november.

Under hösten kommer arbetet med att ta hem lönerna, (som idag är outsourcade), att planeras och påbörjas. Projektet beräknas vara klart vid årsskiftet.

Kontaktperson
Vänligen ansök snarast då vi gör ett fortlöpande urval.

Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Susanne Lindell, 070-377 46 16.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Johanson

Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall

Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin

Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström

Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 22 juni 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024