Svensk- eller dansktalande Customer Support

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

OIO söker nu både en dansk- och svensktalande Customer Support till vår kund som har sina lokaler i Arendal. Du kommer att bli del av ett härligt gäng på 25 medarbetare som arbetar mot hela Nordiska marknaden. Bolaget förser sina kunder globalt med programvara, instrument och förbrukningsprodukter inom life-science. Man är totalt ca 1000 anställda i Sverige där anläggning i Göteborg fungerar som en distributionscentral där arbetet framförallt är fokuserat till lagerhållning och logistik samt Customer Care.

Rollens fokus är B2B och du kommer att arbeta med telefon och mail som främsta redskap i syfte att ge support till bolagets kunder rörande leveransbesked, reklamationer eller skicka offerter. Du kommer även att lägga order i systemet samt stötta kunder som lägger order via bolagets webbutik. Det dagliga arbetet hanteras automatiskt via ett system som fördelar samtal baserat på tillgänglighet och språkkompetens. I snitt tar man ca 10-15 samtal per dag och ansvarar även för en gemensam mailslinga dit kundfrågor kommer.

Sammanfattningsvis kommer du att:

Ta emot inkommande samtal rörande beställningar, leveransbesked eller ändring av order
Skapa offerter och anbud
Behandla reklamationer och arbeta mot bättre kundnöjdhet
Följa upp problem och förfrågningar tillsammans med övriga kollegor

Vi söker dig som
Har tidigare erfarenhet av liknande roll alternativt arbetat i en serviceroll med god vana av att möta kunder
Mycket god vana att arbeta i flertalet system parallellt med god förmåga att anamma nya ärende- och ordersystem
Talar antingen danska eller svenska flytande i tal och skrift
Talar och skriver flytande engelska


Som person är du strukturerad, initiativtagande och brinner för att erbjuda fantastisk service i varje kundkontakt. För att lyckas i rollen krävs att du är självgående och inte väntar på att få arbetsuppgifter till dig utan vågar testa själv och gör detta med stor nyfikenhet och driv. Då rollen innefattar flera arbetsmoment krävs också att du kan prioritera rätt och inte stressar upp dig i onödan.

Om kundföretaget
Vår kund är ett bolag som förser sina kunder globalt med programvara, instrument och förbrukningsprodukter inom life-science. Man är totalt ca 1000 anställda i Sverige där anläggningen i Göteborg fungerar som en distributionscentral där arbetet framförallt är fokuserat till lagerhållning och logistik samt Customer Care.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag där tanken är att du efter 6 månader blir anställd hos vår kund förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Övrig info
Omfattning: Heltid, 8-16.30 (ej helger)
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: Fast månadslön, marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2023
  • Ansök senast: 22 september 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024