OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
METTLER TOLEDO producerer og sælger vægte og vejesystemer, samt analyse- og processinstrumenter til fremstillingsvirksomheder og laboratorier. Koncernen er repræsenteret i 100 lande og har fabrikker 15 steder rundt om i verden, herunder Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Koncernen, der har hovedsæde i Schweiz, er noteret på New York Stock Exchange. Samlet set har koncernen ca. 13.100 ansatte og en omsætning i 2014 på ca. 2,5 mia. USD. Mettler Toledo Nordic er en salgs- og serviceorganisation med hovedsæde i Stockholm og kontorer i Oslo og København. I Finland og Balitkum er Mettler Toledo repræsenteret af forhandlere. I Skandinavien har vi ca. 165 medarbejdere med en årlig omsætning på ca. 400 mill. kroner.
I den här rollen kommer du att ansvara för de service- och installationsärenden som inkommer från företagets kunder i Danmark och Sveige. Du kommer att ge administrativ support åt teknikerna och koordinera dem geografiskt med de ärenden som inkommer. Arbetet utförs från Mettler-Toledos nordiska huvudkontor i Stockholm, där du arbetar i ett team av härliga kollegor tillhörande den nordiska helpdeskgruppen. Här erbjuds du en arbetsplats med härlig atmosfär, på det nordiska huvudkontoret arbetar du tillsammans med 55 kollegor. Din ersättning blir en marknadsmässig lön, friskvårdbidrag, rikskortet samt en trygg anställning i ett stabilt och världsledande bolag där många stannar länge.
Arbetsuppgifter
- Ta emot inkommande felanmälningar samt svara på servicefrågor via telefon och mejl
- Informera, planera och dela ut service- och installationsuppdragen till de olika teknikerna
- Uppdatera serviceavtal i systemet
- Utbilda och ge teknikerna support i de system som används
- Svara på offertförfrågningar gällande servicejobb
- Övriga administrativa arbetsuppgifter
Efterfrågade kvalifikationer
- Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
- Flytande danska och svenska i både tal och skrift, på nivå likställd med modersmål
- Engelskkunskaper är fördelaktigt men inget krav
- God organisationsförmåga med ett sinne för att lösa problem och en hjälpsam attityd
- Telefon- och datavana
- Tidigare erfarenheter av arbete med service, helpdesk är ett krav
Som person är du kommunikativ och serviceinriktad samt socialt kompetent. Du arbetar bra både självständigt och tillsammans med kollegor och är flexibel. Känner du igen dig på beskrivningen ovan och är redo att ta dig an nästa utmaning i karriären i ett framgångsrikt och världsomspännande företag så tveka inte att söka tjänsten!
Start: Omgående/Efter överenskommelse
Lön: Fast månadslön
Arbetstider: 8-16.30 (37,5 timmars arbetsvecka)
I denna rekryteringsprocess samarbetar Mettler-Toledo med Ivy Talents. Frågor gällande tjänsten görs till Julia Olsson 0707-597 666 eller via mejl julia.olsson@ivytalents.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi
Julia Ronge
0707597666