OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Talar du Svenska och Engelska flytande och har tidigare erfarenhet inom kundservice? Tycker du om att hitta lösningar på problem och att prata med kunder över telefon? Då kan denna roll som Kundtjänstmedarbetare vara perfekt för dig! Detta är en rekrytering till vår kund med start så snart som möjligt. Kontoret ligger i norra Stockholm.
Om företaget:
E-handelsdistributör för tekniska produkter i Norden. Företaget säljer upp till 200 000 olika produkter från välkända varumärken som Fluke, Honeywell, Omron samt eget märke. Företaget har mer än 50 års erfarenhet inom branschen och är en del av en stor europeisk organisation med flera försäljningskontor över hela Europa. Tillsammans har de mer än en miljon kunder och cirka 400 anställda.
Om rollen:
I rollen som Kundtjänstmedarbetare kommer du att ha en mängd olika arbetsuppgifter. I första hand blir ditt jobb att ta hand om frågor från dina kunder – vanligtvis är det ovanliga problem som 1st line supporten skickat vidare till dig. Därför tror vi att för att trivas i denna roll älskar du problem (att hitta lösningar). Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innehålla:
• Besvara inkommande samtal och mejl från kunder (B2B).
• Hitta lösningar till ovanliga problem från kunder (2nd line).
• Jobba med "merförsäljning", till exempel att informera kunder om olika erbjudanden.
• Fungera som ett stöd för Account Managers (till exempel hantering av beställningar).
Din Profil:
Du måste kunna Engelska och Svenska flytande samt ha erfarenhet av att arbeta med telefon som verktyg – antingen inom försäljning eller kundservice. Bortsett från detta är din personlighet det allra viktigaste. För att trivas i denna roll gillar du utmaningen av att hitta lösningar till nya problem och har inga problem att arbeta i ett högt tempo. Vi ser också att du är serviceinriktad och en flexibel teamplayer. Du trivs med kundkontakt över telefon och har ett tekniskt intresse som gör att du kan guidea kunder med tekniska frågor.
Utöver detta är det även meriterande att ha några av dessa:
• Du är bekväm att jobba med Microsoft Office och dess olika program.
• Du har tidigare jobbat i en B2B-miljö.
• Erfarenhet av att jobba med ett internationellt team.
• Erfarenhet av att arbeta med SAP.
• Du har ett intresse av elektroniska produkter.
Låter det intressant?
Då hör vi gärna från dig! Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före senaste ansökningsdatum, så vid intresse ber vi dig att ansöka snarast.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37