Svenska Alarm söker Account Manager

Arbetsbeskrivning

Svenska Alarm säljer smarta larmsystem för att motverka inbrott och brand till privatpersoner och företag i Sverige. Företaget startades år 2009, omsätter 24 miljoner kronor och har 30 medarbetare, huvudkontoret ligger i Malmö. Svenska Alarm är medlem i branschorganisationen Säkerhetsbranschen, godkänd larminstallatör av polisen, certifierat larmbolag av Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering, SBSC, och rekommenderad av SSF Svenska Stöldskyddsföreningen. www.svenskaalarm.se/jobb


Det går grymt bra för oss på Svenska Alarm. Vi går mot nytt rekordår med tusentals nya kunder. Nu behöver vi fler motiverade personer som med telefonen som arbetsredskap vill bli stjärnsäljare. På kontoret kommer du garanterat ha roligt och du får en fast lön. Vi söker dig som har goda referenser från tidigare telefonförsäljning. Gruppkänslan är viktig på Svenska Alarm, därför tävlar vi även utanför säljet med allt från pingis till TV-spel.

Arbetsbeskrivning
På Svenska Alarm blir du en viktig del i ett härligt försäljningsteam. Du arbetar med att kontakta heta kunder via telefon. Vi har tusentals besökare på vår hemsida och många som ringer in och vill veta mer om våra populära smarta hemlarm.

Du bearbetar kunderna och ditt jobb är att sälja till personer som ska skaffa eller byta larm. Du gillar tävlingsmomentet då vi varje dag tävlar mot de stora drakarna i vår bransch. Du måste älska hårt arbete för att nå dina mål. Vi jobbar målmedvetet för att du ska bli en stjärna hos oss, utbildning, riktade kampanjer till dina kunder och mycket fokus på din personliga utveckling.

Tjänsten är en heltidstjänst. En vanlig arbetsdag börjar kl 9 på vårt huvudkontor i Malmö med kaffe och uppstartsmöte. Fast lön, men det är vårt generösa provisionssystem som lockar dig! Vi förser självklart dig med dator och telefon men framförallt en grym utbildning.


Ansvarsområden
* Försäljning av våra smarta larm till kunder
* Dagsplanering
* Budgetansvar


Kompetenskrav
Tjänsten kräver ingen tidigare erfarenhet av försäljning, utan din attityd och inställning avgör om du är rätt eller inte. Som säljare på Svenska Alarm krävs det att du har ett eget driv och en stark vilja att lyckas. Kommunikation är viktigt i rollen som säljare, därför är din talade svenska god.


Personliga egenskaper
Du vet att du är bra på att sälja. Du vinner snabbt kundens förtroende över telefon. Din vinnarattityd gör att inga utmaningar är för stora, och du trivs med att fokusera på kundens behov. Du lyssnar och presenterar det kunden behöver. Ärlighet är ett krav då vi jobbar mycket med referenser, dvs kunder som rekommenderar dig till grannar och vänner.


Ansökan
Vill du ge dig själv chansen till en strålande karriär i ett expansivt företag? Ansök nu. Vi kommer att rekrytera löpande tills vi hittar vår nya stjärna.
Har du frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Christofer Eriksson

Kontaktpersoner på detta företaget

Christofer Eriksson
0770-112 060
Christofer Eriksson
0770-112 060
Teamledare Ellen Almquist
0735019560
Teamledare Ellen Almquist
0770112060
Teamledare Ellen Almquist
0770-112060
Teamledare Ellen Almquist
0770 112060
Försäljningschef Ellen Almquist
0770112060
Försäljningschef Ellen Almquist
0770112060
Tomas Ekberg
0723106162
Mattias Börjesson
0770-112060

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Alarm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast + rörlig
  • Heltid Tills vidare
  • Publicerat: 25 april 2017

Besöksadress

Box 21049
None

Postadress

Box 21049
Malmö, 20021

Liknande jobb


27 november 2024