OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska Filminstitutet är en samlande röst för filmen i Sverige och en mötesplats för upplevelser och insikter som stärker filmen i alla led. Filminstitutet bevarar och tillgängliggör det svenska filmarvet, verkar för att barn och unga har goda kunskaper om film och rörlig bild, stödjer produktion, distribution och visning av värdefull film samt representerar den svenska filmen internationellt. Genom en mångfald av berättelser skapas samtal och insikter som stärker individen och vår demokrati. Tillsammans möjliggör vi för fler att skapa, uppleva och berikas av film.
Är du kompisen, familjemedlemmen eller grannen som hjälper till när det dyker upp tekniska problem? Den som felsöker såväl lillasysters Playstation som farfars dator när de inte fungerar som tänkt. Då kan du vara helt perfekt för tjänsten som supporttekniker hos oss på Svenska Filminstitutet - en rolig roll där du har chans att lära dig mycket!
Svenska Filminstitutet har närmare 140 medarbetare fördelat på sex avdelningar. Vårt uppdrag styrs av de av riksdagen beslutade sju filmpolitiska målen, vilket gör vår verksamhet mångfacetterad, komplex och väldigt spännande.
Rollen som supporttekniker är placerad på IT-enheten, som i sin tur tillhör avdelningen Verksamhetsstöd. Sammanlagt jobbar ca 20 personer på Verksamhetsstöd och på IT-enheten jobbar idag åtta personer inom drift, support, systemförvaltning och informationsförvaltning. Du är med andra ord omgiven av många engagerade och duktiga kollegor!
Arbetsuppgifter
Som junior Supporttekniker arbetar du med att stödja Filminstitutets medarbetare i användandet av deras IT-utrustning och säkerställa att de får bästa möjliga service och bemötande.
- Du kommer att underhålla datorer, mobiltelefoner och annan teknik samt ge teknisk support över mejl och telefon
- Du kommer att ha daglig kontakt med både medarbetare och leverantörer
- Du kommer att hantera ärenden via ärendehanteringssystem och även driva egna IT-relaterade projekt
Dina erfarenheter och kunskaper
Vi ser att du har
- Avslutad gymnasial utbildning, gärna med inriktning IT/teknik
- Ett stort intresse för IT/teknik
- Tidigare erfarenhet inom kundtjänst eller annat serviceyrke
- Goda kunskaper i svenska och engelska; - tal och skrift
- Goda kunskaper i Microsoft-miljö och Office 365
Personliga egenskaper
Du är
- En bra kommunikatör med pedagogisk förmåga
- En lagspelare med god samarbetsförmåga
- Initiativrik och har hög ansvars- och servicekänsla
- Social och relationsbyggande
- Strukturerad och noggrann
- Prestigelös
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du kan identifiera dig med våra värdeord - kunskap, respekt och mod.
Ansökan
Svenska Filminstitutet vill vara en attraktiv arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi eftersträvar att öka representationen i organisationen. Filminstitutet använder sig av rekryteringsverktyget Teamtailor där alla kandidater är anonyma i första steget i urvalet.
Anställningen är en tillsvidareanställning, med inledande provanställning. Ansökan med CV och personligt brev ska vara oss tillhanda senast den 19:e oktober 2022. Urval och intervjuer sker löpande. Rekryteringen har diarienummer SFI-2022-2941.
Observera att i princip allt material som inkommer till Filminstitutet blir allmän handling och kan komma att begäras ut. Filminstitutet är skyldigt att lämna ut alla allmänna handlingar som inte omfattas av sekretess.
För ytterligare information om tjänsten, kontakta Malin Cederfjärd, IT-chef malin.cederfjard@filminstitutet.se, tel: 08 665 1130.
Fackliga företrädare är Tomas Johansson, ST-Kultur tel 08-665 11 35 och Torkel Stål, SACO tel 08-665 11 40.