Svenska kraftnät söker en Avtalshandläggare

Svenska kraftnät söker en Avtalshandläggare

Arbetsbeskrivning

Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Svenska kraftnät söker nu dig som vill fokusera på att följa upp och handlägga avtal inom vår förvaltning, upprätta kontakt med extern part samt se över upprätthållande av avtal för Svenska kraftnäts anläggningar och förvaltning, såsom isolertransformatorer i vårt ledningsnät kopplat till jordningsfrågor.

Om tjänsten
Som Avtalshandläggare kommer du att tillhöra Svenska kraftnäts nätdivision inom anläggningar på enheten Förvaltningsutveckling som idag består av 18 medarbetare och 6 konsulter. Enheten består idag av olika roller som arbetar med bland annat operativt underhållsstöd, anläggningsanalys samt utveckling av process och informationsstruktur i hela förvaltningsverksamheten. Rollen innebär många kontaktytor på Svenska kraftnät som exempelvis med juridik, ekonomi, projekt, underhåll samt även externa kontakter. Här får du möjlighet att vara en förstärkning till Svenska Kraftnäts vision att ha en säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling.

Tjänsten är tillsvidare och är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Möjlighet till distansarbete kan finnas del av tid beroende på verksamhetens behov och arbetsuppgifterna. Resor i tjänsten kan förekomma vid besök på Svenska kraftnäts anläggningar.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Avtalshandläggare inom Svenska kraftnäts anläggningsförvaltning kommer dina arbetsuppgifter vara att följa upp och handlägga olika typer av avtal, då främst avtal gällande isolertransformatorer men på sikt även andra avtal inom vår verksamhet. Du kommer upprätta kontakt med extern part samt se över upprätthållande av avtal för Svenska kraftnäts anläggningar och förvaltning.

I arbetet ingår att ta fram avtal, koordinera inför registrering och förvaltning, att administrera specifika avtal längs våra kraftledningar och uppföljning av förändringar i avtal med isolertransformatorer. Arbetet går också ut på att ansvara för säkerställandet av ekonomisk, juridisk och teknisk riktighet av dessa avtal, liksom att bedöma riktighet eller avvikelser i kostnader relaterade till avtal som faktureras Svenska kraftnät. Du kommer att vara kontaktperson till motparter samt även interna kontakter kring administrativa avtalsfrågor och bistå administrativt vid ändrade ägarförhållanden av anläggningar. Rollen innebär även att stödja avtalsförvaltare med ekonomisk rapportering (prognos och budget) samt fakturering härrörande avtal.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdigt. Vidare ska du ha:


• minst 2 års arbetslivserfarenhet av avtalshandläggning
• minst 2 års arbetslivserfarenhet av fakturahantering
• minst 2 års erfarenhet från offentlig förvaltning
• mycket god förmåga att i tal och i skrift uttrycka dig i svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:


• examen inom exempelvis teknik eller ekonomi med relevant inriktning mot juridik
• erfarenhet av att läsa eller skriva juridisk text i avtal
• erfarenhet av utredningsarbete och sökande i arkiv
• arbetat med avtals- eller dokumenthanteringssystem
• erfarenhet från hur elkraftbranschen fungerar
• B-körkort.

Dina personliga egenskaper
Tjänsten innebär att du kommer ha många kontaktytor både internt och externt samt att i rollen är det viktigt att ha en god kontakt med andra parter i vårt kraftnät, såsom lokal- och regionnätsägare därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och lyssnar och kommunicerar. Som person är du en initiativtagare och fokuserar på mål och resultat det vill säga du tar initiativ och driver ditt arbete framåt för att uppnå leverans. Du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer framåt. Du har även förmågan att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vill du veta mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Hans Henriksson, tel. nr. 010 475 97 97 alternativt ansvarig rekryterare Karin Segerholm, tel. nr. 010 475 99 77. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010 475 84 77 och Mikael Wallin, ST, tel. 010 475 84 94. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 20 mars 2022. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

 


Vårt erbjudande till dig

På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.


Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.


Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Kraftnät
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Svenska kraftnät, Box 1200, 172 24 Sundbyberg
None

Postadress

Box 1200
Sundbyberg, 17224

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024