OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska kraftnät befinner sig i kärnan av energiomställningen i Sverige. Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Här får du vara med och bidra i en av Sveriges viktigaste verksamheter i en tid av stor förändring
Svenska kraftnät söker nu en divisionsassistent till Division IT i en tid av stark tillväxt och högt tempo.
Om tjänsten
Svenska kraftnät söker en divisionsassistent som är serviceinriktad, har god ordning på detaljer, är ansvarstagande, proaktiv och lösningsorienterad samt duktig på samordning. Med dessa förmågor kommer du att, i ett nära samarbete, underlätta vardagen för divisionschefen för IT som du kommer att rapportera till.
Rollen som divisionsassistent innebär en stor mängd kontakter, samverkan och samarbete såväl inom divisionen som övrigt inom Svenska kraftnät och med externa kontakter.
Tjänsten är tillsvidare och placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Dina arbetsuppgifter
Du stödjer främst divisionschefen, men tidvis också övriga medlemmar i divisionens ledningsgrupp. Vid behov ger du stöd i divisionschefens externa uppdrag (nordiskt och europeiskt).
I dina arbetsuppgifter ingår att göra mötesbokningar, administrera divisionens och avdelningarnas konferenser samt hantera månadsmöten, med planering och praktiska detaljer. Du upprättar agendan för divisionsledningens möten och för protokoll. Exempel på andra uppgifter är att registrera reseräkningar, lägga in rekvisitioner och kontera fakturor samt att registrera handlingar i diariet. Du administrerar beslut, remisser och andra handlingar, hanterar arbetsmiljödelegeringar, följer upp aktiviteter och är redaktör för intranätet. Du ansvarar för divisionens mejlgrupper och hanterar mappstrukturer och övriga system.
På uppdrag av divisionschefen/divisionens ledningsgrupp kan du få hantera större divisionsövergripande frågor vid behov, t ex sammanställningar, arbetsplatsfrågor samt flyttar inom kontoret,
Du samarbetar med GD:s assistent och övriga divisionsassistenter för utveckling av gemensamma arbetssätt.
Din bakgrund
Du har minst treårig gymnasieutbildning och mycket goda kunskaper i Officepaketet. Du kommer dagligen att använda dig av Outlook samt Word, Excel och PowerPoint. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska språket i tal och skrift.
Du har flerårig erfarenhet av att ha arbetat som chefsassistent på en hög nivå i större komplexa organisationer, gärna i en statlig verksamhet. För att lyckas i uppdraget ser vi att du är en person som trivs i en supporterande och koordinerande roll där du får möjligheten att underlätta vardagen för andra.
Eftersom många av dina arbetsuppgifter sker med hjälp av våra administrativa system är det önskvärt, men inget krav, att du har goda kunskaper av diariet W3D3, kunskaper i affärssystemet UBW, IFS och webbverktyg Episerver plattform eller motsvarande system.
Dina personliga egenskaper
Det är högt tempo och ibland snabba kast varför du behöver vara lyhörd, flexibel och fatta självständiga beslut. Du trivs med att ta initiativ och är lösningsinriktad. Det är viktigt att du är ansvarstagande och har god ordning samt har en stor drivkraft att hjälpa. Det är också viktigt att du vill utveckla och strukturera. Hög integritet och ett gott omdöme är av yttersta vikt i denna roll. I arbetat är det många kontaktytor och viktigt med god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vill du veta mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Lars Jansson 072-502 02 26, alternativt ansvarig rekryterare Victoria Waltenberg 010-475 90 45. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Wallin, ST, tel. 010-475 84 97. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast den 8 juni 2022. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.
Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.