OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vi bygger ut transmissionsnätet för att möta framtidens energibehov och utvecklar vårt samarbete med övriga Europa. Svenska kraftnät genomgår en förändringsresa med många nya möjligheter och spännande utmaningar för att nå visionen om att bli ledande för en hållbar elförsörjning.
Vi söker nu en projektekonom vars roll är att vara ett stöd till program- och projektledare avseende ekonomisk planering, uppföljning och redovisningsfrågor. Du kommer att tillhöra Finansavdelningen men jobba tätt och ha en fysisk placering nära programmen/projekten.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som projektekonom medverkar du i arbetet med och kvalitetssäkrar budgetar, prognoser, uppföljning och internrapportering. Vid behov är du föredragande av ekonomiska frågor i programledning och programstyrgrupp. Du säkerställer att ekonomiska rutiner och riktlinjer efterlevs i organisationen samt utbildar och agerar stöd i ekonomisk uppföljning. I rollen ingår även utveckling av processer och arbetssätt.
Din bakgrund
Du ska ha akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt. Vidare har du:
> minst tre års erfarenhet som projektekonom/projektcontroller i stora entreprenadprojekt
> vana av att arbeta i större affärssystem
> goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel
> goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
Vi ser gärna att du har:
> vana av att arbeta i Unit4 Business World (UBW, fd. Agresso)
> vana av att arbeta i styrmodellen PPS
> vana från arbete i infrastruktur, eller bygg- och anläggningsprojekt
Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen är du kvalitetsmedveten och noggrann. Du ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Vidare är du serviceinriktad, självgående och gillar att ta initiativ. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor ser vi vidare att du samarbetar bra med andra och bygger relationer. Du har även god kommunikativ förmåga.
Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Karin Rådström, tel. nr. 010-475 84 37 alternativt HR-partner Kristin Svanberg tel. nr 010-475 82 58. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.
Välkommen med din ansökan senast den 26 februari 2020. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Vi har som mål att bli branschens attraktivaste arbetsgivare. För att nå vårt mål arbetar vi alla utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer. Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällskritisk organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision om att bli ledande för en säker och hållbar elförsörjning.
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.