OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vi bygger ut stamnätet för att möta framtidens energibehov och utvecklar vårt samarbete med övriga Europa.
Vi söker en registrator som ska stödja vår expansiva verksamhet. Tjänsten är placerad på stabsenheten Koordinering och stöd. På enheten arbetar även våra specialister inom verksamhetsutveckling, utredningar, internationella frågor samt juridik.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg .
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär att aktivt ge stöd och service till verksamheten och allmänheten.
Du kommer att arbeta i en grupp tillsammans med andra registratorer med att diarieföra och lämna ut allmänna handlingar, både internt och externt. Vi sköter vår registrering i digitala arbetsflöden och skannar in alla handlingar i vårt ärendehanteringssystem.
En viktig del i arbetet är också att erbjuda support och utbildning internt. Vi är en organisation i förändring och behöver därför ständigt se över och förbättra informationshanteringen. I detta arbete ser vi att du kommer att ha en viktig roll.
Din bakgrund
Du har registratorsutbildning eller motsvarande, alternativt gymnasieutbildning och minst ett års erfarenhet av arbete med registratur och/eller arkiv inom offentlig sektor.
Vi ser även gärna att du
• har erfarenhet av ärendehanteringssystemet W3D3
• har erfarenhet av energi- eller byggsektorn
• är van att hålla utbildningar och ge support/service
• har vana att hantera utlämnande av allmänna handlingar.
Dina personliga egenskaper
Du är kommunikativ och pedagogisk då din roll är att stödja och ge service. För att trivas hos oss behöver du också vara en lagspelare med stor samarbetsförmåga då du kommer att ingå i ett team. Du behöver också vara strukturerad och lösningsorienterad för att kunna hantera det dagliga arbetet och den vidareutveckling som också krävs.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringen.
Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav.
Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande enhetschef Annika Ström, tel. nr. 010- 475 8463 eller HR-specialist Maria Jäderberg, tel. nr. 010- 475 81 23. Fackliga representanter är Maria Bergqvist, SACO, tel. 010-475 82 90 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.
Välkommen med din ansökan senast den 23 juni 2017.
Om Svenska kraftnät
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. En trygg elförsörjning är en förutsättning för att Sverige inte ska stanna. Därför övervakar och styr vi elsystemet dygnet runt. Vi bygger även ut stamnätet för att möta morgondagens behov. Vi är drygt 600 anställda, de flesta vid huvudkontoret i Sundbyberg. Vi har även kontor i Sundsvall, Halmstad och Sollefteå. Ytterligare flera hundra personer sysselsätts på entreprenad för drift och underhåll av stamnätet runt om i Sverige. Svenska kraftnät har även i uppdrag att främja en öppen svensk, nordisk och europeisk marknad för el. Därför bygger vi nya elförbindelser som stärker kopplingarna till det europeiska elnätet. Vi deltar också i det europeiska samarbetet för att skapa en gemensam elmarknad inom EU. Dessutom har vi ett nära samarbete med andra systemoperatörer i Norge, Finland och Danmark för att driva vårt elsystem effektivt.
Vi strävar efter att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Det innebär att vi fokuserar på att ge våra medarbetare utmanande arbetsuppgifter, bra förmåner och förutsättningar för en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om oss på www.svk.se.