OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Ett arbete där du får arbeta i en av Sveriges viktigaste verksamheter i en tid av stor förändring.
Svenska kraftnät söker nu dig som är serviceinriktad, har god ordning på detaljer, är ansvarstagande, proaktiv och lösningsorienterad samt duktig på samordning. Med dessa förmågor kommer du att, i ett nära samarbete, underlätta vardagen för divisionschefen för System.
Om tjänsten
Rollen som divisionsassistent innebär en stor mängd kontakter, samverkan och samarbete med andra människor, såväl inom divisionen, övrigt inom Svenska kraftnät och externa kontakter förekommer i större utsträckning både nationellt och internationellt.
Du kommer att rapportera till divisionschefen för System. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Dina arbetsuppgifter
Du stödjer främst divisionschefen, men tidvis också övriga medlemmar i divisionens ledningsgrupp.
Du bokar möten, konferenser och hanterar övriga kalenderfrågor för divisionschefens räkning. Du hjälper till med agendan för divisionens ledningsgruppsmöten och skriver protokoll från möten. Du är i många fall länken mellan divisionschefen och övriga kontakter såväl internt som externt bl.a. vid remisshantering, bokning av föreläsningar etc. Exempel på andra uppgifter är att lägga in rekvisitioner och kontera fakturor i UBW samt att registrera handlingar i W3D3. Du bistår ledningsgruppen vid introduktion av nyanställda. Du administrerar godkännanden, hanterar arbetsmiljödelegationer, följer upp aktiviteter och är redaktör för intranätet och säkerställer att övergripande divisionsinformation är aktuell osv. Du ansvarar för divisionens mejlgrupper och hanterar mappstrukturer på divisionens på gemensamma serveryta.
På uppdrag av divisionschefen/divisionens ledningsgrupp hanterar du större divisionsövergripande frågor vid behov, t ex sammanställningar, arbetsplatsfrågor samt flyttar inom kontoret.
Du samarbetar med GD:s assistent och övriga divisionsassistenter för utveckling av gemensamma arbetssätt och för att vara back-up för varandra.
Din bakgrund
Du har flerårig erfarenhet av att ha arbetat som chefsassistent på en hög nivå och i större verksamheter med internationella kontakter, erfarenhet inom energibranschen är meriterande. För att lyckas i uppdraget ser vi att du är en person som trivs i en supporterande och koordinerande roll där du får möjligheten att underlätta vardagen för andra.
Du har minst treårig gymnasieutbildning och har mycket goda kunskaper i Office-paket. Du kommer dagligen att använda dig av Outlook samt Word, Excel och PowerPoint. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska språket i tal och skrift.
Många av dina arbetsuppgifter sker med hjälp av våra administrativa system varför goda kunskaper av diariet W3D3, kunskaper i affärssystemet UBW, IFS och webbverktyg Episerver plattform är meriterande.
Dina personliga egenskaper
I rollen som divisionsassistent kommer du jobba nära divisionschefen och ledningsgruppen för divisionen samt övriga assistenter på affärsverket. Det är högt tempo och ibland snabba kast varför du behöver vara lyhörd, flexibel och prestigelös. Du trivs när du får vara proaktiv och lösningsinriktad. Det är viktigt att du är strukturerad, ansvarstagande och har god ordning samt har en stor drivkraft att hjälpa. Hög integritet och ett gott omdöme är av yttersta vikt i denna roll.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vill du veta mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Lowina Lundström 010-475 84 98 alternativt rekryterare Eva Häger, 010-475 97 53. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010 475 84 77 och Mikael Wallin, ST, tel. 010-475 83 50. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 22 februari, 2022.
Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.
Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.