Svenska kraftnät söker en Systemansvarig SABA/utbildningsadministratör

Svenska kraftnät söker en Systemansvarig SABA/utbildningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vill du ansvara för vårt utbildningssystem och vara en del av våra medarbetares utveckling och lärande?

Svenska kraftnät söker nu dig som ska ha huvudansvaret för vårt utbildningssystem Visma/SABA i och med ordinarie medarbetares föräldraledighet.

Om tjänsten
Avdelning HR har nyligen fått ansvar för Svenska kraftnäts utbildningssystem Visma/SABA. Då det finns ett stort intresse i organisationen att förvalta och utveckla det utbildningsbibliotek vi har i dagsläget kommer den här rollen erbjuda stora möjligheter att vara delaktig i det arbetet.

Som Systemansvarig SABA/utbildningsadministratör kommer du att tillhöra avdelning HR som i dagsläget består av ca 20 medarbetare som jobbar inom HR, lön och rekrytering.

Tjänsten är en visstid på ungefär ett år, och är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Möjligheten att jobba hemifrån till viss del finns.

Dina arbetsuppgifter
Rollen är uppdelad i två olika delar. Huvuduppgiften är att vara systemansvarig/verksamhetsspecialist för utbildningssystemet Visma/SABA och ansvara för att den dagliga aktiviteten fungerar, vilket kan handla om allt ifrån att lägga upp nya utbildningstillfällen, göra mindre justeringar i utbildningarna, rapportera statistik osv. Den andra delen i rollen, som utförs i mån av tid, handlar om att vara ett stöd till organisationen gällande utbildningsfrågor. Det kan bland annat innebära att stötta/coacha chefer som vill göra nya utbildningar, stötta i revideringar av befintliga utbildningar, komma med förslag och idéer kring förbättringar av befintliga utbildningar och att strukturera upp det befintliga utbildningsbiblioteket.

Systemansvarig Visma/SABA:


• Support - åtgärda inkommande ärenden
• Kontaktperson gentemot leverantören
• Lägga upp utbildningar i SABA
• Bistå vid framtagande av nya lösningar för utbildningar utifrån verksamhetens behov och önskemål

Utbildningsadministration/stöd:


• Stötta verksamheten i att ta fram digitala webbutbildningar i SABA
• Bollplank i utbildningsfrågor med fokus på digitala webbutbildningar
• Resurs för att utveckla introduktionsutbildningar
• Stötta/samarbeta med HR-specialist kompetensförsörjning med fokus på utbildningsfrågor

Din bakgrund
Du ska ha läst kurser/utbildat dig inom SABA, alternativt skaffat dig motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. Vidare har du:


• Ett par års erfarenhet av att arbeta med SABA (och ha uppdaterad och relevant erfarenhet av systemet)
• Goda systemkunskaper inom utbildningsmodulen i SABA
• Goda administrativa kunskaper
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Har du erfarenhet av att ha stöttat i utbildningsfrågor ser vi det som meriterande. Erfarenhet av att ha arbetat inom säkerhetsklassad verksamhet är även det meriterande.

Dina personliga egenskaper
Som Systemansvarig SABA/utbildningsadministratör ser vi att du har ett strukturerat arbetssätt och är van vid att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Då rollen innebär många kontaktytor med både chefer och medarbetare ser vi att du har förmågan att skapa goda relationer och är utåtriktad. Att vara lyhörd och professionell i kontakten med andra är även det en självklarhet för dig.

Vidare är du tydlig i din kommunikation och har strategier för att nå fram med ditt budskap till olika typer av mottagare. Du kommer vara den enda på Svenska kraftnät med rollen som Systemansvarig SABA/utbildningsadministratör, vilket innebär att du behöver kunna ta ansvar för dina uppgifter och arbeta självständigt. Självklart har du kollegor i din närhet att bolla med, men det är du själv som ansvarar för att ditt jobb blir utfört.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vill du veta mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Christina Nilsson, tel. nr. 010-475 99 96 alternativt ansvarig rekryterare Josefina Blomquist, tel. nr. 010-475 88 17. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010 475 84 77 och Mikael Wallin, ST, tel. 010-475 84 94. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 6 mars 2022. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.


Vårt erbjudande till dig

På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.


Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.


Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Kraftnät
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Besöksadress

Svenska kraftnät, Box 1200, 172 24 Sundbyberg
None

Postadress

Box 1200
Sundbyberg, 17224

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024