Svenska kraftnät söker erfarna registratorer

Svenska kraftnät söker erfarna registratorer

Arbetsbeskrivning

Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet?

Affärsverket svenska kraftnät är en myndighet med ansvar för stamnätet. Elförsörjningsfrågor har fått en allt större betydelse i samhället och det avspeglar sig också i intresset för vad affärsverket gör. Verket lyder under offentlighetsprincipen och hantering av allmänna handlingar och sekretess är en naturlig och ökande del av verksamheten. Myndigheten befinner sig i en expansiv fas och enheten Registratur och arkiv utgör en viktig stödfunktion.

Om tjänsten
Vi söker nu dig som är utbildad registrator eller har relevant erfarenhet av arbete som registrator. Tillsammans med registratorkollegorna hanterar du det omfattande inflödet av handlingar och frågor med hög kvalitets- och servicenivå. Du drivs även av att utveckla verksamhetens informationshantering.
Enheten ingår tillsammans med enhet Juridik i Rättsavdelningen, som leds av chefsjuristen.
Funktionen registratur arbetar i nära samarbete med arkivfunktionen.
Vi har en övervägande digital hantering där verkets handläggare registrerar själva.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Möjlighet till distansarbete finns.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som registrator kommer du främst att ansvara för att hantera det kontinuerliga inflödet av inkomna handlingar och frågor från såväl externa parter som verkets medarbetare.

Registraturen har även en utbildande funktion, vilket innebär att du kommer att ge handläggarstöd och delta i utbildningsinsatser till verkets medarbetare.

Tjänsten kommer även att innefatta följande arbetsuppgifter:


• Posthantering
• Registrering av inkommande handlingar och ärenden
• Aktsortering och kvalitetssäkring av inkomna ärenden
• Insortering av akter till arkivet
• Deltagande i utveckling av registraturens arbetssätt


Din bakgrund
Du ska vara utbildad registrator. Alternativt har du tillägnat dig motsvarande kunskaper genom arbete som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vidare har du:


• Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat registraturarbete, som t.ex. hantering av handlingar, ärenden och inkomna frågor inom registratur eller arkiv
• Vana att arbeta i diarieföringssystem
• Goda kunskaper i relevant lagstiftning, exempelvis reglerna om allmänna handlingar och hanteringen av dessa
• Du talar samt förstår svenska och engelska väl i tal och skrift

Meriterande:


• Erfarenhet av kvalificerad ärendehantering som registrator inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av utvecklingsarbete
• Erfarenhet av att hålla utbildningar

Dina personliga egenskaper
Svenska kraftnät befinner sig i en mycket expansiv tillväxtperiod och därför är det viktigt för oss att du förutom din arbetslivserfarenhet och kunskap är en person som är öppen, flexibel och tycker om utvecklingsarbete.

Vidare är det viktigt att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten i allt du gör och att du tar ansvar för att genomföra dina arbetsuppgifter inom utsatt tid.

Sist men inte minst kräver tjänsten som registrator på Svenska kraftnät att du har ett mycket gott omdöme och hög integritet, samt att du har en god samarbetsförmåga.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vill du veta mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Johan Stolpe, tel. nr. 010-475 99 31, alternativt ansvarig rekryterare AnnSophie Brezén, tel. nr. 010-475 80 07. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010 475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010 475 84 68. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast den 30 januari 2023. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vårt erbjudande till dig

På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.


Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.


Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Kraftnät
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2023
  • Ansök senast: 30 januari 2023

Besöksadress

Svenska kraftnät, Box 1200, 172 24 Sundbyberg
None

Postadress

Box 1200
Sundbyberg, 17224

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024