Svenska kraftnät söker Registrator

Svenska kraftnät söker Registrator

Arbetsbeskrivning

Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vi söker nu en erfaren registrator som vill vara en del av en viktig kärn- och stödfunktion på Svenska kraftnät.

Om tjänsten
Affärsverket Svenska kraftnät är en myndighet med ansvar för stamnätet. Elförsörjningsfrågor har fått en allt större betydelse i samhället och det avspeglar sig också i intresset för vad affärsverket gör. Verket lyder under offentlighetsprincipen och hantering av allmänna handlingar och av sekretess är en naturlig och ökande del av verksamheten. Myndigheten befinner sig i en expansiv fas och den nybildade enheten Registratur och arkiv fyller en viktig kärn- och stödfunktion i verket. Enheten är inne i en utvecklingsfas och du kommer att få möjligheter att delta i vårt strategiska arbete.

Du kommer ingå i ett registraturteam inom enheten Registratur och arkiv som är en av två enheter inom Rättsavdelningen. Rättsavdelningens uppdrag är att ge stöd och vägledning samt styra, inom områdena juridik och informationshantering. Vidare är avdelningen kontaktpunkt mot Regeringskansliet, samordnar samhällsrelationer och ger stöd till generaldirektören. Inom avdelningen finns även en compliance-funktion och verkets dataskyddsombud. Avdelningschefen är chefsjurist.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Möjlighet till distansarbetet kan finnas del av tid beroende på verksamhetens behov och arbetsuppgifterna.

Dina arbetsuppgifter
Som registrator kommer du tillsammans med teamet hantera det omfattande inflödet av inkomna handlingar och frågor från externa parter. Du kommer vara rådgivande och ge internt stöd till handläggare i frågor som rör diariet, ärendehantering samt offentlighet och sekretess. Registraturen har också en utbildande funktion inom vårt verksamhetsområde och håller interna utbildningar inom sina specialistområden. Du kommer att arbetar mot hela verket och ge stöd där det behövs.

I de dagliga arbetsuppgifterna ingår uppgifter så som posthantering, registrering av inkomna handlingar och ärenden, aktsortering och kvalitetssäkring att ärenden är kompletta samt insortering av akter till närarkivet. Funktionen registratur arbetar i nära samarbete med arkivfunktionen. I din roll kommer du även att vara verksamhetsspecialist för vårt diarium W3D3 och arbeta med utveckling av diariet som verktyg.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en 3-årig gymnasieutbildning, är diplomerad registrator eller har en annan relevant utbildning inom arkivkunskap alternativt att du har tillägnat dig motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Vidare har du:


• minst 3 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom registratur eller arkiv
• minst 3 års erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska i tal och skift.

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av att hålla utbildningar, erfarenhet av projektledning eller haft en annan samordnande funktion
• erfarenhet av utvecklingsarbete inom arbetsområdet ärendehantering, registratur och arkiv.

Dina personliga egenskaper
I rollen kommer du att ha många kontaktytor internt och jobba i olika grupper. Därför söker vi dig som har en mycket god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor genom att du är öppen, relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt samt lyssnar in andra. Du är kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbete, samtidigt som du har en god leveransförmåga och kan på ett självständigt sätt strukturera ditt arbetssätt och driva ditt arbete framåt. Du tar ansvar för både dina arbetsuppgifter men också tar ansvar att be om hjälp när behovet finns. Vidare har du ett gott omdöme och kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar samt visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut utifrån ett helhetsperspektiv. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vill du veta mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Agata Lundberg tel. nr. 010 475 80 36 alternativt rekryterare Karin Segerholm tel. nr. 010 475 99 77. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010 475 84 77 och Mikael Wallin, ST, tel. 010 475 84 94. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast den 9 januari 2022. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. 

 


Vårt erbjudande till dig

På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.


Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.


Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Kraftnät
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Besöksadress

Svenska kraftnät, Box 1200, 172 24 Sundbyberg
None

Postadress

Box 1200
Sundbyberg, 17224

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024