Svenska kraftnät söker Registrator till Enheten för Registratur och arkiv.

Svenska kraftnät söker Registrator till Enheten för Registratur och arkiv.

Arbetsbeskrivning

Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vår nybildade enhet Registratur och arkiv fyller en viktig kärn- och stödfunktion hos Svenska kraftnät.

Vi söker nu dig som är en erfaren registrator och som brinner för att tillsammans med sina registratorkollegor utveckla och förbättra informationshanteringen för att hantera det omfattande inflödet av inkomna handlingar och frågor från externa parter.

Om tjänsten
Affärsverket Svenska kraftnät är en myndighet med ansvar för stamnätet. Elförsörjningsfrågor har fått en allt större betydelse i samhället och det avspeglar sig också i intresset för vad affärsverket gör. Verket lyder under offentlighetsprincipen och hantering av allmänna handlingar och av sekretess är en naturlig och ökande del av verksamheten. Myndigheten befinner sig i en expansiv fas och den nybildade enheten Registratur och arkiv fyller en viktig kärn- och stödfunktion i verket. Enheten är en av två enheter inom Rättsavdelningen.

Funktionen registratur arbetar i nära samarbete med arkivfunktionen.

Vi har en övervägande digital hantering där SVKs handläggare registrerar själva.


Tjänsten är tillsvidare och är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg. 

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Registrator kommer du främst att ansvara för det omfattande inflödet av inkomna handlingar och frågor från externa parter.

Tjänsten kommer även att innefatta följande arbetsuppgifter:


• Posthantering
• Registrering av inkomna handlingar och ärenden
• Aktsortering och kvalitetssäkring av inkomna ärenden
• Insortering av akter till arkivet

Eftersom Svenska kraftnät befinner sig i en mycket expansiv fas kommer du att få stora möjligheter personlig utveckling i din befattning.

Din bakgrund
Du ska ha 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt och du är även utbildad registrator eller har annan relevant utbildning inom området alternativ har du tillägnat dig motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet.

Vidare har du:


• Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat registraturarbete, som t.ex. myndighetsförfrågningar, ärendehantering och liknande inom registratur.
Eller
• Minst 3 års erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet.
• Goda kunskaper i styrande lagstiftning
• Du talar samt förstår svenska och engelska i tal och skrift.

 Vi ser gärna att du även har:


• Erfarenhet av kvalificerad ärendehantering inom offentlig förvaltning.
• Erfarenhet av att hålla utbildningar.
• Erfarenhet av utvecklingsarbete.
• Erfarenhet av att arbeta i W3D3.

Dina personliga egenskaper
Svenska kraftnät befinner sig i en mycket expansiv tillväxtperiod och därför är det viktigt för oss att du förutom dina arbetslivserfarenhet och kunskap är en person som är öppen, flexibel och tycker om utvecklingsarbete.

Vidare är det viktigt att du är kvalitetsmedveten i allt du gör och att du tar ansvar för att genomföra dina arbetsuppgifter inom utsatt tid.

Sist men inte minst kräver tjänsten som Registrator på Svenska kraftnät att du har ett mycket gott omdöme och hög integritet, samt att du har en god samarbetsförmåga.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vill du veta mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Agata Lundberg, tel. nr. 010-475 80 36 alternativt ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. nr. 010-350 91 49 Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010 475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010 475 84 68. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 25 september 2022. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

 

 


Vårt erbjudande till dig

På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.


Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.


Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Kraftnät
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Besöksadress

Svenska kraftnät, Box 1200, 172 24 Sundbyberg
None

Postadress

Box 1200
Sundbyberg, 17224

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024