OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utveckla och förvalta vårt affärssystem? Vi söker dig som vill dela våra utmaningar!
Svenska kraftnät är inne i en expansiv fas. Vi står inför en lång period av stora investeringar och organisationen växer. Ett funktionellt affärssystem är en förutsättning för att lyckas med dessa utmaningar. Som ett led i vår successionsplanering söker vi nu därför en systemansvarig som på sikt kan ta det fulla ansvaret för förvaltning och utveckling av vårt affärssystem Agresso. Tjänsten är en heltidstjänst inom Finansavdelningen, enhet Redovisning, och placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Som systemansvarig inom Finansavdelningen är du en nyckelspelare i utvecklingen och förvaltningen av Svenska kraftnäts affärssystem, vilka är en förutsättning för vår ekonomiska styrning och uppföljning.
Du kommer tillsammans med nuvarande systemansvarig att arbeta med systemförvaltning och utveckling av Finansavdelningens system, företrädesvis vårt affärssystem Agresso, inklusive buget och prognos samt med integrationer mot andra system på andra avdelningar. Utvecklingsarbetet drivs i samarbete med modulansvariga. Då Agresso stödjer hela organisationen kommer du att ha många kontaktytor mot andra avdelningar inom Svenska kraftnät.
För närvarande inför Svenska kraftnät just nu PM3, en modell för att organisera och styra IT-förvaltningen. Som systemansvarig för Agresso ingår du i modellens förvaltningsorganisation, där du samarbetar och för dialog med medarbetare från såväl IT som andra avdelningar.
Dina arbetsuppgifter
•
Leda och planera förvaltning och utveckling av systemen inom ekonomiprocesserna, inklusive lön.
•
Driva och samordna kommande systemprojekt och utredningar.
•
Följa upp kvaliteten på, och användningen av, levererade lösningar.
•
Vara Finansavdelningens förlängda arm och sakkunnig mot IT-avdelningen.
•
Ha kontakter med, och delvis leda, externa konsulter och leverantörer.
Du kommer in i ett intensivt utvecklingsskede då uppgraderar Agresso, implementerar en ny budget- och prognosmodul samt systemstöd för inköp och integration mot system avseende tekniskt underhåll av våra anläggningar. Du kommer att ha en viktig roll i de slutliga testerna samt i den fortsatta förvaltningen och utvecklingen av affärssystemet.
Din bakgrund
•
Akademisk examen, gärna civilekonom eller motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt.
•
God förståelse för ekonomiprocesser, och vi tror att du har minst 3-5 års arbetslivserfarenhet.
•
Erfarenhet av att leda eller delta i projekt är meriterande.
•
Erfarenhet som systemansvarig för Agresso på verksamhetssidan eller som Agressokonsult är meriterande.
•
Erfarenhet av komplexa lösningar och av att ha helhetsgrepp över vald informationsmodell är meriterande.
Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi söker främst dig som:
•
är bra på att samarbeta
•
är strukturerad och har förståelse och intresse av verksamheten
•
är initiativrik, förändringsbenägen och drivande
•
är prestigelös
•
har förmåga att identifiera och lösa problem
•
har god muntlig och skriftlig förmåga
Vi strävar efter en kreativ blandning av medarbetare på Svenska kraftnät. Miljön ska präglas av mångfald med jämn könsfördelning. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade.
Vill du veta mer, kontakta gärna enhetschef Karin Rådström, 010-475 84 37 eller HR-specialist Sofie Westerberg, 010-475 86 15. Fackliga företrädare är Oskar Böhlmark (SACO), 010-475 86 14 och Dan Lems (ST), 010-475 81 51. Du når oss också via mail: förnamn.efternamn@svk.se
Välkommen med din ansökan senast den 2 september 2015. Urvalet av ansökningar och personliga intervjuer sker löpande.