OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet?
Svenska kraftnät söker nu dig som vill jobba som verksamhetsspecialist för ett av våra IT-system inom projektorganisationen. Du kommer att arbeta på division Nät som ansvarar för utveckling och förvaltning av transmissionsnätet och därmed sitta nära användarna av systemet.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Dina arbetsuppgifter
Rollen innebär ansvar för att samla behov från interna användare och omformulera dessa till tekniska funktionsförbättringar till vår externa systemleverantör. Du tar ett helhetsansvar för framdriften av detta utvecklingsarbete, efterföljande kvalitetstester innan skarp release samt kommunikation om uppdateringar.
Övriga arbetsuppgifter inkluderar,
• Representation av användare på utvecklingsmöten med intern IT-avdelning.
• Analys och prioritering av identifierade behov.
• Bedriva interna utbildningar för IT-systemet och förvalta utbildningsmaterialet.
• Handlägga supportärenden för IT-systemet.
• Stödja användare i tillämpningar av IT-systemet.
Som stöd finns en erfaren verksamhetsgrupp tillägnad utveckling av systemet.
Din bakgrund
• Du har examen från en teknisk gymnasial- eller högskoleutbildning med inriktning IT.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av verksamhetspecialist för IT-system, eller likvärdigt.
• Du talar samt förstår svenska och engelska i tal och skrift.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av IT-systemet Alfresco och Antura.
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i en projektorganisation.
Dina personliga egenskaper
Helhetsyn - Ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår sin roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
Pedagogisk insikt - Har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Anpassar sättet att förmedla sitt budskap till mottagaren.
Muntlig kommunikation - Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen.
Samarbetsförmåga - Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Mål och resultatorienterad - Arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Förändrar sin inriktning när målen ändrar sig.
Vill du vet mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Arash Vahid, tel. nr. 010-475 97 63 alternativt HR-partner Eva Häger, tel. nr. 010-475 97 53. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91.
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast den 26 september 2021. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.
Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.