Svenska kyrkan Helsingborg söker en administrativ assistent

Svenska kyrkan Helsingborg söker en administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Pastoratet består av tre samverkande församlingar: Gustav Adolfs, Maria och Raus församling.

Vår vision är:

Vi vill vara där människor är – alltid i rörelse, en trygg plats för längtan, som alla vill tillhöra.

Nu gör vi en satsning på administration och söker dig som trivs i en rörlig roll där du har kontakt med många människor.

Om tjänsten

Som administrativ assistent kommer du att ha en unik tjänst genom att du blir ensam i rollen att röra dig mellan de tre församlingsexpeditionerna och göra insatser där det som mest behövs och med den spetskompetens som organisationen hjälper dig att utveckla för att balansera upp uppkomna arbetsanhopningar och återkommande komplicerade uppgifter med tydliga deadlines. Tjänsten innebär därför en organisatorisk närhet till pastorsexpeditionen och kansliets avdelningar.

Du får därmed en viktig funktion i det dagliga arbetet som en stöttande funktion till såväl kyrkoherden, församlingsherdar som kollegor och människor som tar kontakt med församlingsexpeditionerna. I rollen kommer du att hantera allt från fakturor till mötesbokningar samt se till att våra bokningssystem alltid är korrekt uppdaterade. I arbetsuppgifterna ingår också att anlita vikarier, bemanna församlingsexpeditionen samt hantera uthyrning av lokaler. Du blir en naturlig länk mellan kansli, pastorsexpedition och kollegor och kommer vara en del av pastoratets ansikte utåt.

Kvalifikationskrav

Som person har du en god social kompetens, du är positiv och trivs i en stödjande roll samt är noggrann och strukturerad och kan arbeta ansvarsfullt i ett tillitsbaserat medarbetarskap.

Du kommer att möta människor i olika skeden i livet både genom direkt kontakt och via telefon. Det innebär att du behöver vara balanserad, positiv och observant i ditt bemötande.

Vi tror att du har arbetat några år med administrativa uppgifter och har en relevant utbildning, gymnasiekompetens är ett minimum.

Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Vi befinner oss i en digitaliseringsprocess så du ska ha god datorvana och erfarenhet av att ha arbetat i flera olika system.

Har du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter och arbetsredskap inom Svenska kyrkan är detta mycket meriterande. Du är medlem i Svenska kyrkan och delar dess värderingar. Vi utbildar dig inför uppgifter som behöver speciella behörigheter.

Om oss

Vi har kollektivavtal och friskvårdsbidrag och vi är miljöcertifierade för att arbeta för en hållbar verksamhet och framtid. Vi erbjuder en trygg arbetsplats där vi är måna om arbetsglädje och gemenskap.

Besök gärna vår hemsida för mer information om oss och våra olika församlingar: www.svenskakyrkan.se/helsingborg

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 15 februari 2023.

Ansökan görs via vårt digitala rekryteringsverktyg Reachmee.

Vi ber dig ansöka till tjänsten genom att klicka på ansökningslänken i annonsen, vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska kyrkan Helsingborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 januari 2023
  • Ansök senast: 15 februari 2023

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024