Svenska Retursystem söker en teamledare med ansvar för redovisning

Arbetsbeskrivning

Svenska Retursystem förenklar, effektiviserar och miljöanpassar den svenska dagligvarubranschen genom att driva och utveckla emballagesystem som bygger på återanvändning istället för engångsanvändning. Grundidén är att konsumentprodukterna ska levereras i returenheter som hela tiden återanvänds i ett system till fördel för miljön i stället för att levereras i engångsemballage. Systemet har en snabb tillväxt och i dagsläget levererar och återtar Svenska Retursystem årligen över 110 miljoner returlådor i systemet, vilket motsvarar att över 400 000 enheter dagligen används som lastbärare i branschens varuflöden. Läs mer om förtaget på www.retursystem.se

Vill du arbeta i en verksamhetsnära roll? Arbetar du som redovisningsansvarig i ett större företag men vill arbeta i ett mindre sammanhang? Söker du ett företag där hela din kompetens kommer till sin rätt? Vill du arbeta på ett företag som har ett starkt miljö- och hållbarhetstänk? Drivs du även av att arbeta i en utvecklingsorienterad miljö är detta en tjänst för dig!

Arbetsbeskrivning
Svenska Retursystem söker nu en teamledare för redovisningsgruppen med ansvar att leda arbetet med löpande redovisning och bokslut. I rollen ingår också att ansvara för löneprocessen och pensionshanteringen. Du fungerar som stöd och avlastning för övriga delar av ekonomiavdelningen samt agerar bollplank i ekonomiska frågeställningar till övriga i bolaget. Du kommer rapportera till CFO:n och placering är på företagets huvudkontor i centrala Stockholm.

Du kommer att ha en bred och verksamhetsnära roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

•Driva och utveckla Svenska Retursystems redovisningsprocess
•Driva och effektivisera bokslutsprocessen
•Identifiera effektiviseringar
•Utveckla och månatligen ta fram bokslutsrapporter, t ex kapitalförvaltning
•Ansvara för skatte- och redovisningsfrågor
•Planering av årsbokslutsprocessen inklusive årsredovisning
•Huvudsaklig kontaktperson mot revisorer och extern löneleverantör

Vem är du?
Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har ett antal års arbetslivserfarenhet som redovisningsansvarig och är van att självständigt arbeta med bokslut. Dina kunskaper i redovisning och svenska redovisningsregler är mycket goda. Du har tidigare antingen varit ansvarig för outsourcad lön eller har erfarenhet av arbete med löner och pensioner. Med fördel har du en bakgrund som revisor och/eller har erfarenhet från ett större bolag/koncern. Du har mycket goda kunskaper i hela Officepaketet, framför allt i Excel samt i något affärssystem. Vi arbetar i affärssystemet Jeeves och Baltzar/Palette. Har du erfarenhet från dessa system så ses det som meriterande men det är inget krav. Meriterade är också om du har du kunskaper i K3 eller IFRS.

Som person är du coachande och har en förmåga att entusiasmera och engagera andra. Du är positiv och kommunikativ samt har en god social förmåga. Arbetet kräver också att du är duktig på att planera och organisera och att du har ett strukturerat arbetsätt. Vidare är du van vid att leverera i högt tempo och du har ett intresse för att driva förändringar. Du har en god samarbetsförmåga och bygger gärna relationer internt. Vi ser gärna att du har någon form av ledarerfarenhet, men din vilja att coacha och stötta andra samt att utveckla fungerande arbetssätt och ha förmågan att planera och organisera är viktigare.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Svenska Retursystem med Experis. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Irene Jagt, tel nr 08-736 28 49. Då vi intervjuar fortlöpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 juni 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024