OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu till SEB Korts kundservice både svensktalande, svensk/norsktalande och svensk/finsktalande studenter. Om du pluggar på minst 50 % och tar examen tidigast våren 2025, har erfarenhet av service och talar flytande svenska och engelska, samt gärna även norska eller finska, så är den här rollen perfekt för dig.
Du förväntas kunna arbeta cirka 11 timmar i veckan (vardagar, dagtid) på SEB Korts kontor i Arenastaden, Solna. Utöver de 11 timmarna ser vi gärna att du jobbar några ytterligare vardagar under högtider såsom jul, samt cirka sex veckor heltid under sommaren.
I dagsläget drivs SEB Korts kundservice mot den svenska, norska och finska marknaden från Solna. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara kundsupport via mail och telefon. Du kommer att hjälpa både privat- och företagskunder med frågor som rör bland annat fakturor, transaktioner, reklamationer, krediter och räntor samt guida dem i våra olika digitala kanaler med målet att alltid ge bästa tänkbara service. SEB Korts kundservice genomgår en digitaliseringsresa där allt fler kundinteraktioner flyttas till digitala kanaler och du som medarbetare har en viktig roll i att bidra till den omställningen.
Kvalifikationer och egenskaper
Kundkontakterna sker på svenska och engelska (och norska eller finska) och därför är det viktigt att du är bekväm med att uttrycka dig på dessa språk. Du som söker måste kunna minst svenska och engelska flytande, i både tal och skrift. Utöver detta söker vi även medarbetare som utöver svenska och engelska kan norska eller finska flytande, helst i både tal och skrift.
Vidare känner du dig trygg i kundkontakten och brinner för att ge god service via främst telefon, med ett professionellt bemötande och affärsfokus. Som person är du nyfiken, positiv, flexibel och har ett genuint intresse för ekonomi och finans. Dessutom har du lätt för att samarbeta med andra då arbetet innebär mycket personlig kontakt med såväl kunder som kollegor. Då vi arbetar med en stor bredd av produkter inom en föränderlig bransch är det viktigt att du trivs med att ständigt lära dig nya saker och att driva din egen kompetensutveckling.
Utöver detta lägger vi stor vikt vid att du förstår och har ett intresse för det digitala och tekniska området, då du i ditt arbete kommer hantera ett flertal IT-system och du kommer att arbeta mycket med att guida våra kunder i våra digitala tjänster.
Om SEB Kort
SEB Kort är representerade i alla nordiska länder. De arbetar med SEB-profilerade kort och ger också ut profilerade kort i samarbete med sina partners. Inom Kundservice hanterar de nära 1,5 miljoner kundinteraktioner per år via sina kanaler som huvudsakligen är telefon och mail. SEB Korts allra viktigaste mål att leverera service i världsklass.
Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar SEB Kort med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Helena Persson på helena.persson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
LI-HP1
kundservice
part-time