Svenskt Näringsliv söker en juristassistent

Svenskt Näringsliv söker en juristassistent

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av en organisation med ett viktigt uppdrag att förbättra villkoren för företagande i Sverige? Svenskt Näringsliv söker en skicklig och lösningsorienterad juristassistent som trivs i en roll med många kontakter och att ge service och support. Är du en nogrann och ambitiös administratör och problemlösare som uppskattar att vara med i händelsernas centrum? Då ser vi gärna att du söker tjänsten!

Om rollen
Du tillhör avdelningen Arbetsrätt och Föreningsjuridik. På avdelningen arbetar åtta arbetsrättsjurister och en jurist med ansvar för framför allt associationsrättsliga frågor. Du rapporterar till chefsjuristen som också är chef för avdelningen.

Exempel på arbetsuppgifter är;

• Registrera in- och utgående handlingar
• Förbereda respektive arkivera processmaterial
• Korrekturläsa och redigera texter
• Kontakter med myndigheter
• Hantera ekonomi såsom prognos, budget, fakturering och bokföring för avdelningen inklusive Svenskt Näringsliv Process AB
• Protokollföring
• Koordinering av konferenser och möten inklusive inbjudningar, anmälningar, bokningar och liknande samt resor
• Biträda chefsjuristen och avdelningen med övrigt administrativt stöd såsom utlägg och reseräkningar.
• Planera och hantera chefsjuristens kalender

Vem är du
Vi söker dig som har god erfarenhet av administrativt arbete för jurister. Vi ser gärna att du är utbildad paralegal eller har motsvarande administrativ utbildning eller erfarenhet. Du är även van att hantera ekonomiuppgifter såsom kontering av leverantörsfakturor, budget- och prognosarbete. Vidare ser du god service som en självklarhet, har lätt för att samarbeta och är intresserad av att lära dig nya saker. Som person är du prestigelös, proaktiv, strukturerad och ligger gärna steget före. Du är van vid högt tempo och att hantera många uppgifter samtidigt och du har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du kommer att samarbeta med kollegor både inom Svenskt Näringsliv och medlemsorganisationerna samt fackliga organisationer och det är därför viktigt att du trivs med stora kontaktytor och kan arbeta både självständigt och i team med andra.

Du behärskar Officepaketet väl, goda kunskaper i att göra sammanställningar och strukturera material och information, framtagande av mallar och dokumenthantering. Du är digitalt uppdaterad och tycker det är kul och har lätt att lära nya system. Du har erfarenhet av fakturahanteringssystem, gärna Xledger, och det är meriterande om du har erfarenhet av att Admincontrol. Det är en förutsättning med mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder
Hos oss blir du en del av en organisation med ett viktigt uppdrag som handlar om att påverka och förbättra villkoren för företagande i Sverige. Vi arbetar utifrån vår vision - företagsamma människor och konkurrenskraftiga företag i gemenskap leder Sverige till ökat välstånd. Vi erbjuder våra anställda bra förmåner med bland annat generöst friskvårdsbidrag och försäkringar.
Om Svenskt Näringsliv
Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige. Vi arbetar för att alla företag i Sverige ska ha bästa möjliga förutsättningar. Det här är vår vision: "Företagsamma människor och konkurrenskraftiga företag i gemenskap leder Sverige till ökat välstånd". Svenskt Näringslivs långsiktiga mål är att Sverige ska återta en tätposition i den internationella välståndsligan. För att uppnå detta behövs en bred intressegemenskap kring värdet av företagande och företagsamhet. Vår verksamhet täcker ett brett fält och vänder sig till olika målgrupper. Vi arbetar med opinionsbildning och kunskapsspridning, utvecklar nya idéer och tar fram konkreta förslag för att skapa ett bättre klimat för företagsamheten. Vi företräder 60 000 små, medelstora och stora företag. Dessa är organiserade i 49 bransch- och arbetsgivarförbund. Förbunden utgör föreningen Svenskt Näringslivs medlemmar. Företag är primärt med i ett arbetsgivarförbund och/eller i en branschorganisation. Genom detta blir de även medlemsföretag i Svenskt Näringsliv. Svenskt Näringsliv ansvarar för att driva frågor och områden som är viktiga för alla företag, exempelvis skatter, arbetsrätt, utbildning och infrastruktur.
Ansökan och övrig info
Känner du igen dig i beskrivningen har du förmodligen hittat rätt tjänst så tveka inte att ansöka med CV och personligt brev redan idag. Urval och intervjuer löpande och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tillträde efter överenskommelse. Placering är på Svenskt Näringslivs huvudkontor i Näringslivets Hus, Storgatan 19 i Stockholm. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Nelson på kristin.nelson@jurek.se.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Sökord: assistent, juristassistent, legal assistant, administrativ assistant

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2023
  • Ansök senast: 13 juli 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Paralegal

Paralegal

29 oktober 2024

24 oktober 2024

24 oktober 2024

Abion söker Paralegal

Abion söker Paralegal

23 oktober 2024