OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Retail Knowledge är ett bemanning- och rekryteringsföretag som fokuserar på tjänster inom servicebranschen. Vi har, sedan starten 2002, hjälpt hundratals serviceföretag i Norden. Med vårt huvudkontor i Stockholm är vi en av de största aktörerna i vår bransch. Vårt främsta uppdrag är att öka lönsamheten för våra kundföretag samt att förbättra och effektivisera bemanningen. Retail Knowledge är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Svenskt Tenn är ett inredningsföretag med butik, Inredningsateljé och Tesalong på Strandvägen i Stockholm, samt butik på webben. Företaget ägs av Kjell och Märta Beijers stiftelse, med uppdraget att föra Estrid Ericson och Josef Franks kulturarv vidare i en samtida tappning. Det överskott som genereras går till forskning inom bland annat ekologisk hållbarhet, miljövård och medicin. Genom stiftelsen bidrar Svenskt Tenn även till främjande av svensk heminredning och design. Långsiktighet, kvalitet och engagemang har varit företagets kärnvärden alltsedan starten 1924.
Svenskt Tenn har kunden i fokus och avdelningen för Kundservice håller en hög servicegrad i all kommunikation, såväl internt som externt. Verksamheten och bemötandet ska hålla samma höga kvalitet som Svenskt Tenns produkter.
Du som söker har en bakgrund inom detaljhandel, kundservice och support. Du är duktig på att identifiera dig i företagets kultur och förstår dess tonalitet. Till detta har du erfarenhet av service, med fördel inom premiumsegmentet, och god förståelse för den höga servicenivå som genomsyrar bolaget och all dess kommunikation.
Du är en flexibel och serviceinriktad person med fingertoppskänsla i kommunikationen med varje kund. Vidare är du verbal, ordningsam och självgående, och drivs av att hjälpa såväl kunder som kollegor.
Svenskt Tenns Kundservice håller ett högt tempo och ställer höga krav på att ha en snabb och professionell återkoppling till kunderna. Det är därför viktigt att kunna hantera flera ärenden samtidigt och att alltid behålla både servicekänslan och det positiva bemötandet, trots stundtals hög arbetsbelastning.
Svenskt Tenns medarbetare på Kundservice för en dialog med kunder över hela världen genom flera kanaler, exempelvis per telefon, chatt och mail, och de hanterar även butikens säljsupportärenden. Det krävs därför god data- och systemvana samt att du bemästrar flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV och Saleforce är meriterande.
Välkommen in med din ansökan till oss på Retail Knowledge!
Kontaktpersoner på detta företaget
Madelene Färm
Emma Miljeteig
Louise Morell
Jan-Inge Wiksten
0812099701
Madelene
Fredrik Weisten
Fredrik
Fredrik
Victoria
Gunilla Wånglin