OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lime växer på alla håll och kanter och med det även kundbasen. För att på bästa sätt stötta våra kunder i Finland söker vi nu svensk- och finsktalande supporttekniker till vårt kontor i Helsingfors.
Supporten
Supportfrågorna är mycket varierande vilket är en tjusning med jobbet. Du kommer att ha massor av kundkontakt via telefon, chatt eller email. Du behöver kunna mycket om mycket och vara ett stöd för både kunder och kollegor.
Vi på Lime är otroligt stolta över vår support; 98,6 % av våra kunder svarade att de är mycket nöjda med den service/bemötande de får från vår support. Vill du ha smarta kollegor i ett företag med hög trivselfaktor där entreprenörsanda, teknik och trefika står högt i kurs? Då har du kommit rätt!
Placering
Den stora supportavdelningen är placerad på vårt huvudkontor i Lund, men denna tjänst är placerad på vårt kontor i Helsingfors. Den första månaden kommer dock att spenderas på huvudkontoret i Lund för upplärning. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse.
Lime Technologies
Lime Technologies har växt kraftigt i flera år i Finland och på andra håll i Norden, och 2018 blev vi ett Nasdaq-noterat bolag. I Sverige har vi redan uppnått marknadsledarskap inom Customer Relationship Management (CRM), och i Finland är vi ett sammansvetsat gäng som jobbar hårt för att nå våra stora tillväxtmål.
I Finland är vi ett team på cirka 15 glada Limers som tillsammans gör många aktiviteter för att utveckla våra arbetsprocesser och utöka vårt team. I ett litet team betonas vikten av samarbete och tillsammans sätter vi höga mål för vår utveckling. Vi arbetar nära varandra i gemensamma workshops och möten. När teamet växer kommer nya roller att dyka upp och du kommer att ha ett starkt inflytande på din karriärutveckling och i vilken riktning du vill utveckla din expertis.
Stämmer följande in på dig? Då är det dig vi letar efter!
Du talar svenska och finska flytande, är nyfiken, snabblärd och vetgirig samt gillar problemlösning i alla dess former. Du föredrar att jobba kundnära med många bollar i luften och är en lagspelare som är trevlig som tusan och har nära till skratt.
Vi tror också att du har en bakgrund som passar in på följande:
-
Stort teknikintresse
-
Du älskar att lösa problem och ser dem som en möjlighet till personlig utveckling.
-
Serviceminded och känsla för kundvård
-
Du kan göra dig väl förstådd på svenska, finska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare nordiska språkkunskaper är också meriterande.
- Du hittar en struktur som underlättar för dig att hantera många ärenden på kort tid.
Vi ber dig att skicka din ansökan och ditt CV på svenska eller engelska då rekryteringsprocessen kommer hanteras på dessa språk!
Lime är ett börsnoterat techbolag med 9 kontor i 6 länder. Vi växer konstant med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Sedan dess har vi äntrat Tyskland och har ständigt ögonen öppna för nya, potentiella marknader. Men det där är bara siffror och fakta. Det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här - ett stort gäng omtänksamma, ambitiösa kollegor som kämpar för en värld där alla kundupplevelser överträffar förväntningarna. Med hjälp av smart teknik och träffsäker expertis förenklar vi kunders vardag och skapar förutsättningar för det där lilla extra. Något som fortfarande är unikt för ett mjukvarubolag som Lime är också att vi sköter hela produktlivscykeln själva - allt från utveckling, till leverans, till support. Vi tar helt enkelt ansvar för att kedjan är hel och välfungerande, med en twist. Vi kallar det #dontbreakthechain.