OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Distans kundrådgivare för ett internationellt läkemedelsföretag!
Vilka är vi?
Foundever Sweden är en del av ett globalt företag som tillhandahåller kundcenterlösningar till våra kunder. Varje år vinner vi priser för den utmärkta kundservice vi tillhandahåller, vilket är anledningen till att företag fortsätter att lägga ut sina kundservicebehov till Foundever. Vi söker just nu nya kundtjänstrådgivare, på heltid, som kan ge bra kundservice och support på uppdrag av Medtronic – ett internationellt företag som specialiserat sig på att tillverka produkter för diabetiker.
På Foundever tror vi att våra medarbetare är vår viktigaste resurs och här blir du en del av en gemenskap som sätter hög prioritet på utveckling, ambitioner och välmående och där vi tillsammans i våra team arbetar för att vara de allra bästa inom området kundservice. Vi sätter ribban högt och jobbar hårt för att nå våra mål, därför söker vi nya kollegor som har stort driv och gott humör. I denna tjänst kommer du arbeta hemifrån och du behöver därför inte bo nära vårt kontor för att kunna sköta jobbet.
Om jobbet
I denna tjänst kommer du att utföra kundservice och support på uppdrag av Medtronic som är ett stort internationellt läkemedelsföretag som är specialiserat på att tillverka produkter för diabetiker och vi har därför stort fokus på att hålla hög standard och god kvalitet i vårt arbete.
I det här jobbet kommer du:
Ge support och service på kundens produkter via telefon och mail till användare som kontaktar oss med frågor gällande beställningar, reklamationer, ersättningsleveranser m.m.
Att ständigt bidra till att utveckla och optimera våra projekt och underhålla våra processer för att säkerställa nöjda kunder.
Se till att vi ständigt är i linje med våra KPI:er.
Säkerställa efterlevnad inom alla områden och i alla våra processer.
Lär dig och förstå kundens produktportfölj.
Agera som ambassadör för kundens räkning.
Produkterna som du kommer att ge service och support för är av hög kvalitet och är en innovativ lösning för diabetiker som hjälper dem att leva ett hälsosammare och enklare liv.
Vad letar vi efter?
Just nu letar vi efter kundtjänsttalanger som kan matcha vår kunds förväntningar och standarder. Har du ett intresse och kompetens för kommunikation och kundservice, och du dessutom samtidigt har en bra inställning, då kan vi lära dig resten. Utbildningen för detta jobb varar totalt cirka 6 veckor och här får du mycket mer information om kunden, produkterna, våra IT-system och våra processer och det är därför av största vikt att du är sugen på att lära dig, engagerad och robust när det kommer för vår träning.
Det är dock viktigt att du kan nicka igenkännande till följande:
Du behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift.
Du har en stor servicegen och vill ge utmärkt och professionell kundservice.
God IT-kunskap och du kan lätt sätta dig in i nya system.
Du har en bra inställning och vill lära dig och skaffa dig ny kunskap.
Du är flexibel och anpassningsbar i ditt arbete.
Vad kan Foundever erbjuda dig?
En bra och betald grundutbildning
Utvecklingsmöjligheter inom företaget
Härlig arbetsmiljö
Skiftarbete
Grundlön efter kollektivavtal
Jobba hemifrån
Intresserad?
Du kommer att ha några fantastiska kollegor som håller humöret högt och skrattar tillsammans varje dag. Du får även en chef som tar din personliga och professionella utveckling på allvar.
Arbetsplatsen är från ditt eget hemmakontor, så länge du bor i Sverige.
Just nu söker vi kandidater till heltidstjänster och öppetiderna för kundtjänsten är måndag till fredag 14:00-23:00 och lördag till söndag 07:00-23:00, och det är därför inom denna period att man kan få pass.
Om ovanstående låter som något för dig, skynda på och skicka din ansökan till oss – vi håller regelbundna intervjuer och anställer när vi hittar rätt profil.
Vi ser fram emot att höra från dig!