OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Quality Agent på Jollyrooms Kundservice
Jollyroom startade 2010 och nu 11 år senare har vi en omsättning över två miljarder kronor. Vi som jobbar här kallas för Jollyroomare och vi har under det senaste året jobbat med vår vision - Att underlätta livet för barnfamiljen. De Jollyroomarna som jobbar direkt med kund, vår Kundserviceavdelning, har ett otroligt viktigt uppdrag kopplat till visionen och det är att ge våra kunder den bästa möjliga servicen.
Som ett led i vår tillväxtresa har vi nu valt att skapa en ny roll på avdelningen, tjänsten som Quality Agent. I rollen som Quality Agent säkerhetsställer du att våra kunder får oslagbar service samt att våra medarbetare har den bästa kompetensen och kvalitén i sitt arbete. Vi söker dig som vill jobba antingen dagspass eller kvällspass.
Vårt kundserviceteam består idag av agenter som är stationerade både på kontoret i Göteborg och runt om i Sverige då många, även efter Corona, arbetar från sina hemmakontor. Din uppgift är att genom coachning, utbildning och uppföljning säkerställa att dina kollegor i ditt team uppnår sina och företaget mål. Att de fokuserar på kunden och kvalité och levererar service i världsklass tillsammans med hela avdelningen. I arbetet ingår det att ha nära samarbete med övriga Quality Agents, teamledare och andra enheter för att ständigt utveckla verksamheten vidare för att underlätta för barnfamiljen.
Dina arbetsuppgifter:
• Daglig kundkontakt med kunder för att upprätthålla spetskompetens i flöden
• Stötta, motivera och coacha kollegor i teamet och på enheten
• Hålla i interna utbildningar och workshops samt bidra till bra och uppdaterat utbildningsmaterial
• Löpande hålla coachningssamtal
• Följer upp data och statistik för att säkerställa att teamet och medarbetare uppnår sina mål och arbetar mot verksamhetens mål
• Initiera och driva projekt för att utveckla och förbättra vår kundservice
• Ha ett nära samarbete med övriga Quality Agents, 2nd Line, Teamleaders och Customer Service Manager.
• Administrativa uppgifter kring personal, t.ex. schemaläggning, utbildningsplanering
• Tät kontakt med övriga avdelningar på Jollyroom och strävar ständigt efter att ha en god kommunikation och förbättra samarbeten
• Agera som förebild i alla lägen och arbeta värderingsstyrt efter Jollyroom värderingar.
Vi tror att du har följande bakgrund:
• Minst 1,5-2 års erfarenhet av att arbeta i en kundservice
• Förmågan att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift
• Stor systemvana och är mästare på Excel
• Erfarenhet av att coacha.
Personlighetsmässigt tror vi att du är kommunikativ, kvalitetsmedveten, prestigelös och lösningsorienterad. Du trivs i en föränderlig miljö och på en arbetsplats med ständigt utvecklingsfokus. Du är självständig i arbetet och har lätt för att fatta beslut som är för verksamhetens bästa.
Meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta med kollegor på distans
• Erfarenhet av systemen Freshdesk eller SAP
• Goda språkliga kunskaper i norska, danska, finska eller tyska i både tal och skrift.
Vi erbjuder dig:
• Entreprenörsdriven verksamhet med utvecklingsfokus där du uppmuntras att bidra med dina tankar och idéer
• Stora utvecklingsmöjligheter internt
• En kultur som kännetecknas av laganda med kollegor som gärna hjälps åt för att nå gemensamma mål
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Friskvårdsbidrag
• Kollektivavtal för alla anställda
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city.
Upplägg och kontakt
• Start: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas).
• Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111.
• Arbetstider: Alt 1) Söndag-torsdag, kl. 8-17, Alt 2) Söndag-torsdag, kl. 15-22 eller Alt 3) Måndag-fredag, kl. 8-17 med 1-2 söndagar/månad. Du anger i enkäten nedan vilket/vilka pass som du är intresserad av.
• Kontakt & frågor: Amanda Vitalis, via amanda.vitalis@jollyroom.se
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:
Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/
Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/
Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners