Svensktalande Service Desk Agent, Dublin - Irland

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för kundservice och IT och vill arbeta i Dublin eller Remote i Irland? Då har vi ditt nästa drömjobb!
I din roll som Service Desk Teknisk Supportagent för detta multinationella företag kommer du att anta ett systematiskt, disciplinerat och analytiskt förhållningssätt till problemlösning för att uppfylla etablerade standarder och överenskomna förfaranden genom tvärfunktionell samordning och stödja teamledare inom utbildning, granskning och eskaleringshantering. Du kommer att utför transaktioner och kvalitetskontrollera ditt teams ansvaret för kontakten.

Uppgifter och ansvarsområden:
-För att förbättra användarnas förtroende för områdena hårdvara och programvara, program, som är empatiska för behoven hos ett antal nya och erfarna användare.
-Hjälp till att implementera och förbättra processer och procedurer i ditt team så att starka servicefokuserade leveranser.
-Felsöka aktivt för att identifiera, bedöma, registrera, lösa och/eller eskalera incidenter och serviceförfrågningar som säkerställer att de hanteras inom en överenskommen tidsfrist, inom överenskomna processer och på ett professionellt och kundkänsligt sätt.
-Tillhandahålla 24-timmars första linjens supporttjänst till dina användare.
-Tillhandahålla en första linjens supporttjänst via servicedesken, ta emot evenemang och serviceförfrågningar från olika rutter, inklusive telefon, intranät och e-post.
-Uppdatera händelser med detaljerad och relevant information om tid och effektivt;
-Ge uppdateringar till kunder om specifika händelser och hantera en problembiljett till lösning;
-Eskalera en händelse eller felsöka enligt företagets eskaleringsprocesser;
-Se till att avtal på kundservicenivå uppfylls eller överskrids;
-Svara effektivt på kundförfrågningar;
-Säkerställa korrekt dokumentation av interaktionen på kundens konto i föreskrivet format
-Utföra transaktioner enligt föreskrivna riktlinjer och tidslinjer
-Säkerställ kund-/användarsekretess och dataskydd hela tiden

Färdigheter och kunskaper
-Kommunicera på alla nivåer
-Förmåga att arbeta över organisatoriska och yrkesmässiga gränser
-Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska samt engelska
-Hög nivå av interpersonella färdigheter, inklusive aktivt lyssnande och förståelse
-God organisatorisk förmåga och förmåga att prioritera arbetsbelastningar.
-Arbeta för att skärpa tidsfrister/servicenivåer
-Affärsetikett
-Bred kunskap om IT-produkter, tjänster och terminologi
-Allmän supportkunskap om operativsystem på olika plattformar, allmänna produktivitetsprogram som MS Outlook, MS Excel, etc.

Andra föredragna färdigheter:
-PBX Administration Avaya eller liknande
-Metodtips för implementering och hantering av bästa antivirus- och IT-säkerhet
-Processefterlevnad Kunskap om ITIL-ramverket
-Kunskap om McAfees produkter

Personliga egenskaper:
-Presentation av teknisk funktionalitet före en icke-teknisk person
-Förmåga att arbeta som en del av ett team eller på eget initiativ.
-Kundfokuserad
-Proaktiv
-Driven
-Tålmodig
-Innovativ
-Flexibel

Utbildning och andra krav:
-Gymnasieexamen eller universitetsexamen, teknisk/datavetenskap är en fördel
-ITIL-utbildad föredragen
-Arbetsvilja i roterande skift

Företaget erbjuder:
-Attraktivt lönepaket
-Flytthjälp
-Goda karriärmöjligheter

Att jobba för vår klient är en stor möjlighet för dig som vill växa inom ett globalt företag med stora resurser. De vill satsa på dig som har ambitioner om att ha en framgångsrik karriär och därför har motivationen till att lägga in det där lilla extra. Vår klient är väldigt noga med att alla anställda ska trivas bra på jobbet och att det ska vara god stämning mellan medarbetare. De har varje vecka events för all personal.

Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Jobs Worldwide AS
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2022
  • Ansök senast: 14 maj 2022

Postadress

Ovre Slottsgate 15B
None

Liknande jobb