OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi växer, och det gör våra kunder också! I rollen som Talent Acquisition Specialist kommer du ha en nyckelposition när det kommer till att hitta framtida talanger och kandidater för vår nordiska region.
VÅRT NORDISKA TEAM:
Du är den kollegan som vi saknar i vårt nordiska TAS team. I ditt arbetsområde ingår marknadsföring för tjänster i de nordiska länderna, både i Norge och Danmark men särskilt Sverige där de flesta av våra nordiska verksamheter ligger.
Vi jobbar som ett team och strävar tillsammans mot att göra varandra ännu bättre. Vi är innovativa, lösningsorienterade, modiga och vågar testa nya idéer.
Webhelp är ett företag som fokuserar på människor - och där vi hela tiden strävar efter att göra skillnad.
Som Talent Acquisition Specialist kommer du vara en del av rekryteringsorganisationen och arbeta i nära samarbete med det regionala teamet för rekrytering och marknadsföring/kommunikation för att hitta de rätta talangerna.
ANSVARSOMRÅDEN:
- Superuser och ansvara över vårt ATS system (Teamtailor) från processer till datavalidering.
- Mäta och rapportera prestationer inom marknadsföring samt analysera trender för att göra förbättringar.
- Kommunikatör för alla relevanta kanaler från sociala medier, karriärsidor, jobbmässor och jobbsiter etc.
- Representera och marknadsföra via t.ex. evenemang (karriärmässor, möten, etc.), jobbstyrelser, organisationer, sociala medier etc.
- Delta i ad hoc-projekt regionalt och globalt efter behov för att stödja HR-avdelningen, vår organisation och kunder.
- Hålla sig updaterad om konkurrenter, rekryteringstrender, yrken och arbetsmarknaden.
MERITERANDE OM DU HAR:
- Relevant utbildning inom Rekrytering eller Marketing
- Erfarenhet av rekrytering, marketing och/eller Employer Branding sedan tidigare in Sweden
START: Enligt överenskommelse
PLACERINGSORT: Malaga
ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid med sex månaders provanställning
ARBETSTIDER: Varierande
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2020-07-09
________________________________________
Making business more human for the world's most exciting brands
We live in an era of fast connectivity and AI. Today, human experiences have even more power to make businesses come to life in customers' hearts and minds.
Webhelp is committed to making business more human.
It's through this commitment that Webhelp enriches customer experience, and designs business solutions that create value for the world's most exciting companies.
Webhelp is a partner across a range of services including customer experience solutions, social media moderation through to payment services.
Hundreds of brands across the world trust Webhelp because of their people, the culture they work in, and the ideas and technology they put to work.
Webhelp believes that Emotional Intelligence creates a lasting impact, and their skill in marrying a differentiating human touch to the right technology is what makes a real difference for their clients.
By choosing Webhelp they access the passion and experience of 50,000 game-changers from more than 140 locations in 36 countries. Each one determined to bring their own intelligence, empathy and experience to the table every day. Webhelp invests in people and the environment they work in, because they know that when people thrive, it has a powerful impact on them, their customers and on their partners' business.
Webhelp believes that making business more human leads to a better customer experience - and a healthier bottom line.
Webhelp is the European leader in their industry, with a revenue of ?1,4B in 2018, and aims for a global leadership position.
Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019.
More information can be found at www.webhelp.com
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.