OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svensktalande Warranty Agent till Göteborg, Sverige!
Arbetsplats/ort:
Göteborg, Sverige
Som en medlem i vår kunds Warranty-administrationsteam kommer du att samarbeta med serviceteamen för återförsäljare och OEM för att få godkännanden och lösa garantianspråk. Du kommer att vara förbindelsen med tekniker, servicerådgivare och servicechefer hos återförsäljare och tillverkare för att säkerställa all nödvändig information för varje anspråk, granska foton/dokumentation, uppskattningar, teknikeranteckningar etc. Rapportering till chefen, garantiprogram, du validerar garantiserviceförfrågningar och samordnar reparationer. Du hanterar journalsystem och fungerar som ledning mellan återförsäljare och OEM
Vad vår klient erbjuder:
. Mångkulturell miljö
. Chans att vara en del av en växande organisation
. Användning av språk
. Privat sjukförsäkring
Vad vi behöver från dig:
. Flytande i det svenska språket
. Stark kommunikationsnivå av Engelska
. 2-4 års erfarenhet (i en återförsäljares, juniorserviceteknikers eller reservdelsförsäljningsavdelning med grundläggande teknisk förståelse)
. Utmärkt i verbal och skriftlig kommunikation, samt stark problemlösningsförmåga.
. Självmotiverad och kunna arbeta självständigt med minimal övervakning
.Har visat engagemang för snäva tidsfrister
Vad du ska göra:
. Granska och lös alla garantianspråk och fall, med noggrannhet och i rätt tid, som följer överenskomna serviceavtal och KPI:er.
. Följ tillverkarens alla garantiföretags policyer och procedurer.
. Ha god kommunikationsförmåga samtidigt som du löser bedrägliga och duplicerade anspråk från återförsäljare.
. Kommunicera effektivt med olika intressenter som servicerådgivare och servicechefer hos återförsäljare och OE Aftersales-teamet, samtidigt som ärenden och anspråk löses.
. Säkerställ produktivitet och noggrannhet samtidigt som du löser anspråk, med fokus på att minska de totala garantiadministrationsutgifter.
. Samordna med olika intressenter samtidigt som du löser anspråken.
. Var självmotiverad att leta efter förbättringsområden och logik för att automatisera processen.
. Övervaka garantins utgång och skicka påminnelser till kunder före utgångsdatum för att utnyttja ytterligare förmåner under förlängd garanti.
. Övervaka och samordna fel på delgarantimaterial fysisk återgång till OEM, övervaka också skrotning av misslyckade garantidelar hos återförsäljare.
. Utvärdera och bestäm dispositionen av returnerade materialvaror (RMA: er) i tid.
. Eskalera frågor och problem till teknik vid behov; spåra och följa upp för att säkerställa att de adresseras och stängs inom rimlig tid.
. Utveckla positiva arbetsrelationer med all servicepersonal och ledning
Låter detta intressant? Vänligen skicka ditt Engelska CV till swe@nordicjobsworldwide.com för att ansöka till tjänsten
Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag.