Sveriges Allmännytta söker nu en VD-Assistent (föräldravikariat)

Sveriges Allmännytta söker nu en VD-Assistent (föräldravikariat)

Arbetsbeskrivning

Sveriges Allmännytta är en bransch- och intresseorganisation för över 300 allmännyttiga kommunala och privata bostadsföretag som driver, förvaltar och bygger hyresbostäder i hela landet. Vi främjar medlemsföretagens intressen, framhäver hyresbostädernas plats i samhällsutvecklingen, bildar opinion, bevakar bostadspolitiken och arbetar för medlemsföretagens intressen. Vi vill att arbetet ska bidra till en ekonomiskt, miljömässigt och socialt hållbar samhällsutveckling. Vår VD-Assistent Anna går på föräldraledighet i januari/februari och vi söker nu hennes vikarie under denna period som sträcker sig minst till september 2022.

Om rollen
Inom ramen för VD-Assistentrollen hanterar du många olika arbetsuppgifter kopplat till VD och stab, dagarna varierar liksom arbetsbörda och tempo. Huvudsakliga arbetsområden sammanfattat nedan:

• Kalenderhantering, mötesbokningar och koordinering av kontakter
• Mejlhantering
• Kontaktperson gentemot departementen
• Ledningsgrupp: Medverka vid, förbereda inför och ta minutes vid ledningsgruppsmöten
• Konferenser: Planera och samordna inför Ledningskonferenser samt genomförande
• Styrelsemöten: Förberedelse, planering och uppdatering av material och kallelser, presentationer etc samt ansvara för uppdatering i Admin Control
• VD-träffar: planera samt koordinera inför VD-träffar samt vara med på plats vid genomförande
• Säkerställa att material skickas ut inför och efter informationsmöten med personalen

I denna roll säkerställer du att VD´s åtaganden och dagar flyter på så smidigt som möjligt och hjälper VD och stab med administration och kvalificerad service. Rollen inkluderar en del resande vid t ex konferenser och ledningsmöten eller VD-träffar. Du arbetar i nära samarbete med VD, stab och styrelse samt med internservice och övriga medarbetare.
Vem är du
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet och kompetens från liknande tjänst och som har ett gott självledarskap. Vi värdesätter egenskaper som noggrann, flexibel och god planerings- och prioriteringsförmåga men även gott omdöme, integritet och social säkerhet där du trivs i en relationsbyggande funktion med många kontaktytor.

Du ställs inför en arbetsvardag som kräver en viss stresstålighet och erfarenhet att arbeta med parallella uppgifter och projekt. Då mycket information går ut från dig ställs höga krav på god språklig förmåga såväl i skrift som tal på svenska men även engelska.

Våra värdeord "tillsammans, innovativa och kompetenta" genomsyrar det vi gör och därför söker vi dig som gillar att arbeta i team mot gemensamma mål och bidra med din erfarenhet och kompetens till verksamheten.
Ansökan
Finner du tjänsten intressant och finns tillgänglig för en interimstjänst med start i januari/februari ser vi mycket fram emot att ta del av din ansökan. Du söker genom nedanstående länk och vi samarbetar i detta uppdrag med Jurek Rekrytering & Bemanning. Ansvarig rekryteringskonsult Susanne Waering svarar gärna på frågor via mejl: susanne.waering@jurek.se. Vi hanterar sökanden löpande varför det är bra om du inte dröjer med din intresseanmälan.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

sökord: VD-assistent, Executive Assistant, Ledningsassistent, Assistent, Koordinator

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 2 januari 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024