OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Sveriges Trädgårdsmästare är en ekonomisk förening som ägs till 100% av medlemmarna och består av 32 handelsträdgårdar runt om i Sverige. Under 2022 bytte vi namn från BoGrönt till Sverige Trädgårdsmästare. Vi arbetar med att stötta våra medlemmar centralt med bland annat marknadsföring, avtal, utbildning, medlemsmöten och mässor. Medlemmarnas försäljning sker främst mot konsumenter men även till anläggningsbolag, kommuner och kyrkor och består bl. a av växter till trädgård, krukväxter, snittblommor, jord, tillbehör och redskap. Omsättningen är ca 500 MSEK och vårt huvudkontor ligger idag i Grästorp. Läs gärna mer om oss på www.sverigestradgardsmastare.se
Dina arbetsuppgifter
Vill du ha en nyckelroll på vår spännande tillväxtresa? Har du några års ledarerfarenhet och brinner för försäljning, marknad och relationer? Gillar du dessutom trädgård, så är du kanske vår nya VD!
I din roll som VD kommer du att ansvara för bolagets verksamhet och är ekonomiskt ansvarig för verksamheten och dess tillväxt. Stort fokus kommer att ligga på att besöka både befintliga och potentiella medlemmar och skapa långsiktiga och goda relationer, samarbeten och medlemsträffar. Du kommer även att bygga upp vårt medlemskoncept. Rollen innebär även att arbeta med försäljning- och marknadsaktiviteter samt att sätta vårt nya varumärke på marknaden. Du kommer även att leda förhandlingar med leverantörer och producenter. Rollen är bred, med stor frihet och du kommer att arbeta både operativt och strategiskt. Du har personalansvar för två medarbetare på kontoret i Grästorp. Du kommer att ha resultat- och budgetansvar och rapporterar till styrelsen, vilka du kommer att arbeta nära och varifrån du också kommer att få stort stöd i din roll.
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet från försäljning och ledarskap, t ex som försäljningschef eller säljande VD. Kanske vill du ta nästa steg i karriären och få ett större ansvar och nya utmaningar? Helst har du även arbetat med marknadsfrågor och förstår vikten av marknadsföring och digitalisering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av förhandlingar och avtalsskrivande samt viss kunskap och intresse kring ekonomi. Har du erfarenhet från branschen eller av att arbeta i ett medlemsägt bolag, är det meriterande.
Som person är du drivande, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du trivs att arbeta med försäljning och förstår vikten av att skapa långsiktiga relationer samt har en god känsla för affärer. Du är prestigelös och engagerad och finner dig lätt i sociala sammanhang. Du är nyfiken och orädd och vill arbeta i en verksamhet där du får vara med och utveckla arbetssätt och rutiner. Att ha ett strukturerat arbetssätt kommer också vara en viktig del i ditt jobb. Du är trygg i din ledarroll och har en förmåga att bygga förtroende och engagemang samt har ett coachande förhållningssätt. För att passa in hos oss är du en lyhörd och pragmatisk person, som förstår vikten av att vara kommunikativ och tydlig. Utöver svenska så har du även goda kunskaper i engelska. Du är en van IT användare. Vi arbetar idag i affärssystemet Fortnox.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en varierande och spännande roll i ett trivsamt företag, som har funnits sedan 2007. Rollen som VD hos oss är mångfacetterad och du får stora möjligheter att vara med och utveckla vår verksamhet i en unik framtidsbransch.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringschef Malou Lundgren tel. 0733-200 880 eller skicka ett mail, malou.lundgren@premier.se. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 16 januari 2023.
I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier:
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet i 7 städer och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom ekonomi, försäljning/marknad, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642