Sveriges viktigaste jobb är ledigt - pooltjänster Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden; ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Dessa delar innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen har fattat beslut om att inrätta en poolgrupp i syfte att få en positiv påverkan på sjuktalen, medarbetarnas trivsel och kvalitén på utförda insatser.

Vill du vara med i detta viktiga arbete tillsammans med oss?

Som medarbetare i poolgruppen anställs du på administrativa stödet. Du tilldelas en basplacering inom något av samverkansområdena (tex hemtjänst, vård- och omsorgsboende, personlig assistans, gruppbostäder/servicebostäder LSS eller socialpsykiatri) och ett grundschema skapas. Längden på placeringarna begränsas till max två veckor. Chefsansvaret följer med basplaceringen. Som poolanställd har du högsta prioritet vid val av ersättare.

ARBETSUPPGIFTER
Du utför sedvanligt stöd och omsorgsuppgifter hos omsorgstagare utifrån beslut och genomförandeplaner. Tillsammans med dina kollegor är din uppgift att ge god vård och omsorg till omsorgstagarna.

Uppdraget bygger på förvaltningens värdegrund:
* Bemötandet ska präglas av ömsesidig respekt och tolerans.
* Den personliga drivkraften ska uppmuntras och tas tillvara.
* Individen ska i alla kontakter med oss uppleva meningsfullhet, trygghet, välbefinnande, oberoende och värdighet.

KVALIFIKATIONER
Du har genomgått Omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har några års erfarenhet inom yrkesområdet.

Körkort och tillgång till bil är ett krav då uppdraget kan innebära att du behöver förflytta dig från olika arbetsplatser från dag till dag alternativt under dagen.

Du har god datorvana och är duktig på dokumentation. Som person trivs du med att arbeta självständigt i ett snabbt tempo och du har förmåga att fatta snabba beslut vid behov. Du har lätt för att anpassa dig till förändringar, ser möjligheterna till förbättring och tar gärna initiativ till nya lösningar.

I den här rekryteringen fäster vi stor vikt vid personlig lämplighet. Som anställd på pooltjänst ställs höga krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Du kommer vara schemalagd, din placering av vart du tjänstgör och arbetstidens förläggning, kan komma att variera dagligen då du ersätter ordinarie personal vid deras frånvaro. Förmågan att tillsammans med övriga i personalgruppen hitta lösningar och ta egna initiativ vid behov är värdefull för oss. Du ska kunna samarbeta i grupp men även trivas med ensamarbete. Du tar ansvar och känner engagemang i ditt arbete.

ÖVRIGT
Anställning sker enligt bilaga D till Allmänna Bestämmelser. Du kan välja att antingen få ersättning för förskjuten arbetstid i form av kontant ersättning eller i form av en arbetstidsförkortning.
Resor i tjänsten ersätts om resor uppstår under dagen från basplaceringen till annan arbetsplats.

Ange i enkäten som är kopplad till denna annons vilken/vilka av de arbetsområden du är intresserad av att arbeta i.
I den här rekryteringen kommer vi tillämpa fortlöpande urval, vilket kan betyda att tjänsterna kan komma att tillsätts innan ansökningstiden har löpt ut.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
  • 21 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Månadslön
  • Heltid / deltid. Heltid är en rättighet, deltid en möjlighet. Schema. Grunden är att sysselsättningsgraden är 36,50 tim/v dvs dag- och kvällsarbete. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-08-15 Eller efter överrenskommelse.
  • Publicerat: 8 juli 2016

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

18 december 2024

Undersköterskor/vårdbiträden till hemtjänst

18 december 2024

Undersköterska till Safiren - boende för barn

Undersköterska till Safiren - boende för barn

18 december 2024