Sveriges viktigaste jobb är ledigt - undersköterskor hemtjänsten

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Inom Omsorgsförvaltningen med ca 1200 medarbetare erbjuder vi ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår verksamhet består av omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Vår strävan är att omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Du kommer vara tillsvidareanställd med längre förordnande för arbete i huvudsak mot hemtjänsten. Du hjälper omsorgstagarna med personlig omvårdnad, hushållssysslor, inköp, aktiviteter mm.

Välkommen att göra Din ansökan till Sveriges viktigaste jobb!

ARBETSUPPGIFTER
Du utför sedvanligt stöd och omsorgsuppgifter hos omsorgstagare utifrån beslut och genomförandeplaner. Tillsammans med dina kollegor är din uppgift att ge god vård och omsorg till omsorgstagarna. Uppdraget bygger på förvaltningens värdegrund;
* Bemötandet ska präglas av ömsesidig respekt och tolerans.
* Den personliga drivkraften ska uppmuntras och tas tillvara.
* Individen ska i alla kontakter med oss uppleva meningsfullhet, trygghet välbefinnande, oberoende och värdighet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har genomgått omvårdnadsprogrammet eller har annan likvärdig utbildning samt har B-körkort. För att passa i rollen som omsorgspersonal hos oss behöver du vara lyhörd, empatisk och professionell. Du har god datorvana och är duktig på dokumentation. Som person trivs du med att arbeta självständigt i ett snabbt tempo och du har förmåga att fatta snabba beslut vid behov. Du har lätt för att anpassa dig till förändringar, ser möjligheterna till förbättring och tar gärna initiativ till nya lösningar.

ÖVRIGT
Med schemaverktyget Timecare har varje medarbetare möjlighet att vara med och påverka sitt schema, utifrån verksamhetens behov.

I denna rekrytering tillämpar vi fortlöpande urval, vilket kan innebära att tjänsterna kan komma att tillsättas före att sista ansökningsdag passerat.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller
pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
  • 20 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Månadslön
  • Heltid / deltid. Heltid är en rättighet, deltid en möjlighet. Schema. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll, natt och helg så kallad rotationstjänstgöring. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-08-15 efter e.ö.
  • Publicerat: 16 juni 2016

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024